Gå til innhold

Trenger råd til "barneoppdragelse"!! (1,5 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang hun gjør noe galt sier jeg nei og tar henne bort fra det hun gjør galt, men hun ler bare og løper tilbake. Hun hører ikke etter i det hele tatt! Er helt fortvilet! Noen som har et godt tips til meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min gjør også sånn innimellom. han er 16 måneder men stort sett hører han etter. du må bare ikke gi deg. snakk med alvolig stemme og se hun inn i øynene når du prater.

jeg syns det er viktig og ikke ta bort tingen men lære de at når det er nei så er det nei selv om det som er nei fremdeles er der.

forklar at det ikke er leke og at det kansje gjør vondt eller at tingen kan bli ødelagt.

om hun begyner og gråte så trøst, for du er jo glad i henne selv om hun har gjort noe galt ;-)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg bruker Nei og Ikke når snulla gjør noe galt...sier det med litt dypere stemme enn min dagligdagse, og ser litt krast på henne (uten å virke for sinna og sur da), og så avleder jeg hvis det er nødvendig. I går funka det å kun si nei for at hun ikke skulle skru på komfyren, da måtte jeg gjøre det 2-3 ganger. Hadde det ikke funka så hadde jeg leid henne vekk fra komfyren og funnet på noe annet å gjøre.

Driver hun på med noe som ikke er så farlig, men likevel ikke lov, og det nytter ikke med nei og ikke, så kan det hende jeg ignorerer henne bevisst. Men ikke mange situasjoner jeg kan bruke den metoden, så jeg har liten erfaring med den.

Så har jeg den med at når hun bråker, så sier jeg hysj veldig forsiktig, og er rolig i måten jeg sier at hun må slutte. Da blir hun som regel rolig også og slutter å bråke...kan hende hun begynner igjen, og da sier jeg hysj igjen, og funker ikke det avleder jeg.

Skrevet

hehe klarer ikke laver og blande meg. jeg lurer litt på hvorfor det er god løsning og avlede?

sånn jeg ser det så lærer man da ikke barnet og høre etter eller og respektere det som blir sakt. det eneste barnet da lærer er "gjør jeg noe galt lenge nok legger mamma fra seg det hun driver med og leker med meg"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...