Gå til innhold

Gravide som røyker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er rett og slett noe av det verste jeg ser. Tydelig gravide damer, eller damer som triller barnevognen mens de har en røyk i munn. Det er bare tull med at "klarer ikke slutte". Selv var jeg storrøyker og kuttet ut på dagen jeg fant ut jeg var gravid. Det blir ikke så vanskelig når du vet du skal tenke på noen andre enn deg selv. Røyking under graviditet og rett etter handler rett og slett om pur egoisme!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du røykere slutter fordi om du skriver slike innlegg?

Det er mye jeg syns er stygt å se på også, men skriver for pokker ikke innlegg om det! Dette med røyking blir folk aldri enig om uansett hvor mange innlegg som blir skrevet. Er så drit lei av å lese om røyking her inne! Vet jeg bar kan la være å lese det, men det står jo i alle overskriftene også. Du er selvfølgelig kjempeflink som sluttet å røyke da du ble gravid, men ikke rak ned på de som ikke greier det.

Og nei, jeg røyker ikke. Er bare dritlei moralens voktere som skal passe på hva andre gjør og ikke gjør.

Skrevet

Har jeg skrevet noe sted at jeg tror folk slutter selvom jeg skriver hva jeg mener? Nei. Er vi inne på et krangle-forum. Ja. Ergo, jeg kan skrive hva enn jeg vil , og siden du svarte må jeg ha skapt reaksjon hos deg. Og igjen , ergo , da har jeg gjort noe riktig iforhold til dette forumet.

Skrevet

Synes du bør bremse ned litt på Ergo-bruken din, HI.Skjønner at du har lært deg et nytt ord som du har fått litt i overkant dilla på å bruke, men det ser bare teit ut.Nesten like teit som røykende gravide.

Skrevet

åååååhhhhhhhhhhh blir folk aldri lei av å diskutere det samme??finn på noe nytt da vel.

Skrevet

Båååring!!! Finn på noe nytt å snakke om da?!

Old news!

Skrevet

man bestemmer over sin egen kropp. for min del er det ikke aktuelt å røyke når man er gravid, ikke for min del i hvertfall. kutta tvert;) men noen synes kanskje det er vanskeligere enn andre, enkelt å greit. mange røyker kanskje også hvis graviditeten ikke var planlagt, blir sjokkerte og klarer ikke helt tro på det. man bør i hvertfall kutte ned;)

Skrevet

Hvis jeg var en av dem som ikke klarte å kvitte meg med røyken når jeg ble gravid, ville jeg aldri spradet rundt med røyken i full offentlighet! Jeg hadde vært flau, og gjemt meg bak hushjørnet, hvis jeg absolutt måtte ha en blås!

Skrevet

Jeg "mobber" feite folk, den anonyme her "mobber" røykende kvinner..hahaha, ler meg i hjel ass :)))) Både feite folk og røykende kvinner har en "sykdom" vet du HI! Bare til informasjon...

Skrevet

Disse røyke debattene er fantastiske;) Ikke gidd å hiss dere opp,det er bare noen ensomme damer som sitter hjemme og tenker,hvem skal jeg plage i dag?Hvem kan jeg irritere grønn i dag....?

;) La dem kose seg;)De må jo stakkar ha noe å gjøre på ;)

Skrevet

Hvorfor ikke plage røykende mødre? De plager jo barna i magen sin!

Skrevet

Det er så mange ufattelig umodne vordende mødre innpå krangleforumet at eg synst rett og slett synd på barna deres..

Skrevet

..helt enig..ganske umodent å røyke mens de er gravide ja...syns også synd på barna i magen...

Skrevet

Jeg sluttet å røyke 1 år, før jeg ble gravid.

jeg å min samboer, hadde lenge pratet om å prøve å bli gravid.

men siden jeg røkte, så fannt vi begge ut at det var best at jeg sluttet.

Jeg har IKKE angret siden.

Det er det styggeste jeg ser, er gravide som går å pumper å blåser, mens det koser med magen.. æsj..!!!

tenk all den skadel røyk kan gjøre på et barn.. i graviditenen og etter..

Skrevet

Hvorfor ikke plage røykende gravide, for de plager jo barna i magen sin...??

Og er det ditt jævla problem da? Pass på deg selv og ditt/dine barn og fei for egen dør før du starter på andres.

Er ikke sagt du er perfekt for ditt barn, kanskje du ikke er den perfekte mor du heller??

Vi har alle våre problem, å nei jeg er ikke røyker men er så dritt lei av å se høre lese om dere som skal være så jævla bra for dere røyker ikke... Juhuu for dere!!!! Herregud!! Skjærp dere!!

Skrevet

Her er en interessant artikkel som heter "Røyk like ille som narkotika?"

(http://www.forskning.no/Artikler/2003/juni/1054302888.73)

Synes du vi skulle ha latt være å bry oss om det om disse mødrene brukte heroin og crack også? Jeg vet at dette er å sette det litt på spissen, men om effekten likevel er den samme for barnet så går det jo ut på det samme.

Barn av barn av røykende mødre har også større lærevansker, motoriske problemer og høyere forekomster av adhd. Jeg synes synd på disse barna, men vet også at det fra et samfunnsøkonomisk perspektiv vil si at slike barn vil kreve mer ressurser og oppmerksomhet i klasserommet, noe som igjen går på bekostning av friskere barn.

(http://www.ub.ntnu.no/journals/norepid/1997-1/1997(1)Henriksen.pdf)

Synes du vi bare skal ignorere dette og bare bry oss om oss selv uansett? Da synes jeg du er ignorant!

Skrevet

Tullprat fra babyboom. Hva mener du med "man bør ihvertfall kutte ned". Dette viser at du ikke har peiling på hva du snakker om. Babyen lider under oksygenmangel når mor røyker. Men du synes det er greit dersom den bare lider tre ganger i døgnet og ikke 20? Nek...

Skrevet

NN 16.02

Som du så fint forteller her selv, dette er å sette det på spissen, jeg snakker om røyk i seg selv!! Ikke narkotika osv, det finnes program, instanser, avdelinger der det kan fåes hjelp mot dette.

Kan du gå å bli innlagt om du ikke klarer slutte røyke? Hjelp jeg klarer ikke stumpe røyken, skulle hatt meg en mnds tid på avvenning????

Om det er like farlig med røyk og da mener jeg sigaretter du får kjøpt på butikken som narkotiske stoffer så burde flere tiltak bli satt inn.

Men det jeg egentlig ville frem til her var : hvorfor i svarten er det så innmari festelig å rakke ned på, sverte å hardnakket knekke alle røykere? Trykke på dem at de omtrent er drapsmaskiner fordi de tar seg en røyk med fosteret i magen. Bare for å ha det sagt så er stress like mye farlig om du er stresset fordi du ikke får ta den ene røyken. Og JA en burde slutte før en ble gravid, når testen ble positiv så burde en vertfall kaste pakken i ovnen men det er ikke alle som klarer det!!!! Skjønn det da!!!

Å lavær med den dritt kastinga, finn på noe bedre. Det hjelper nok ikke med all skremsels-propaganda og dritt slenging. Blir ikke noe mindre gravide røykere av den grunn!!

Skrevet

Det finnes ikke noe forsvar eller unnskyldning for å røyke når man vet at det kan skade babyen i magen. Du kan bli så forbanna du bare vil, men det er fakta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...