Gå til innhold

hun har så vondt:( (samme som lenger nede)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa har siden søndag hatt avføring utenom den vanlige.

Søndag var den grønn og slimete, men ganske fast.

I går skiftet vi 5 bleier fra hun kom hjem fra barnehagen kl 16.00 til hun la seg kl 19.30. og stumpen begynte å bli sår.

Jeg smurte stumpen godt inn med inotyol før hun la seg, og i løpet av natten måtte jeg skifte 4 bleier til.

I dag har vi holdt henne hjemme fra barnehagen og hittil skiftet ca 8 bleier i varierende konsistens, men veldig grønne.

Det er i og for seg greit, men hun har blitt så veldig sår.

Skifter på henne med en gang hun har gjort noe, og spyler henne i dusjen mens hun hylskriker.

Kjønsleppene hennes er så såre at det er like før de sprekker opp og blør, og det er ikke så mye bedre lengre bak heller.

Nå går hun rundt her uten bleie og skvetter rundt om kring på gulvet mens hun selvfølgelig gråter fordi det svir.

Inotyol har alltid pleid å fungere, smøre på på kvelden og frisk igjen på morgenen.

Nå har jeg også smurt med masse sinksalve og forsøkt potetmel.

men det blir bare værre og værre.

Vært borti noe lignende før, og da måtte vi dra til lege og prøve kortisonkrem.

Men jeg håper at dere kanskje har noen godt råd vi kan forsøke.

Så slipper jeg å ta en tur til legevakten med en sår stump i morgen.

Regner jo med at det er diare hun har.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik var vesla her også, bæsjinga gikk jo etterhvert over, men sårene ble til slutt åpne og væskende. Viste det til helsesøster som anbefalte krystallfiolett, da var hun betraktelig mye bedre allerede morgenen etter, og bleieutslettet helt borte etter noen dager.

Kjøpes på apotek, men vær obs da dette farger veldig mye, så det bør ikke søles med (går ikke alltid bort).

Ellers gi banan og blåbær og evt andre ting som fester magen, og mye drikke :-)

Stakkars lille...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...