Gå til innhold

Noen erfarne mei-tai brukere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, mange som sier at mei tai kan brukes fra nyfødt, men passer best når barnet er noen mnd gammelt. Hvorfor? Vil den være brukbar i froskestilling for en "nyfødt" på kortere turer (kjapp tur på butikken borti gata, levering i bhg - den også rett rundt hjørnet)?

Driter ikke penger for tiden og håper på å slippe å gå til anskaffelse av så mange forskjellige alternativ.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært deg, hadde jeg spurt på tettinntil forumet.. =) Der har de svar på alt, pluss litt til =)

Personlig har jeg gått til innkjøp av moby wrap sjalet.. Men har jo ikke fått tatt det i bruk enda..

Skrevet

Dytter, for jeg lurer på akuratt det sammen. Er nå glad i bim og liker å forhøre meg her!!!!

Skrevet

Hei!

Jeg er ingen erfaren mei tai-bruker, siden jeg nettopp har begynt å bruke min nyanskaffede, men kan jo prøve å svare litt likevel. Grunnen til at mei tai passer aller best når barnet er blitt noen mnd gammelt er at da har det bedre hodekontroll og er større, slik at det ikke risikerer å ramle ut på sidene (det blir jo noen åpninger på sidene på en mei tai). Likevel finnes det måter å knytte den på sånn at den passer bedre til nyfødte (ved å krysse og tviste på ryggen til babyen), og mange bærer sine nyfødte i mei tai uten problemer. Det er et svært behagelig bæretøy. Vil også anbefale vevd bæresjal, det kan brukes helt fra nyfødt til barnet er for stort til å bæres. Og tett inntil er et genialt forum, der får du dekkende omtaler av forskjellig typer bæretøy samt spørre erfarne bærere:)

Ellers går det jo fint an å få kjøpt brukt, både på tett inntil og andre steder på nettet, sånn at du slipper å ruinere deg helt.

Lykke til med valg av bæretøy!

Skrevet

Kan man bruke de både sommer og vinter?

Skrevet

Jada, det går fint, bare kle barnet etter vær og vind.

Skrevet

Tips..

Mei tai (og andre bæresjal) finnes billig på ebay, rundt 20-30 $..

Skrevet

Du kan godt bære nyfødte barn i MT :) Hvis du knyter den lille litt høyt opp og i froskestilling så går det helt fint.

Når du bærer i MT kan du også bære så lenge du bare vil, ikke noe begrenset tid slik som med babybjørn for eks.

Skrevet

Hei,

Jeg har laget mange mei tai til familie og venner, og har selv brukt det på nieser og nevøer. Det er kjempebehagelig!! Nå er jeg gravid selv og gleder meg til å bruke den jeg har spart til oss. Jeg laget en periode så mange at jeg nå la de ut til salgs på finn.no. Jeg har satt prisen til 490,- så om du er interessert så kan du jø sjekke denne linken

http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12329563&sid=xz7cabvjtVV878360&WT.svl=Link

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...