Gå til innhold

dårlig immunforsvar....

Anbefalte innlegg

Skrevet

har vi som gravide dårligere immunforsvar enn ellers? i løpet av disse 15 ukene har jeg vært forkjølet flere ganger, hatt omgangsyke 2 ganger og uforklarlig feber flere ganger..... føler jeg aldri blir helt pigg jeg....

tar tran og ymse vitaminer,jerntilskudd(påvist for lite jern) og er i normalt god form, men nå er kroppen i opprør!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var skyldig immunforsvar i starten - så de første tre månedene lå jeg stort sett horisontalt enten med feber, influensa, andre snodige virus, eller kvalme de dagene jeg ellers var "frisk". Men for mitt vedkommende gikk det over sånn rundt samme tid som kvalmen også ga seg - rundt uke 14 tenker jeg :) Så fatt mot, det kan bli bedre!

Skrevet

håper det hjelper snart.... begynner å bli lei av å være hjemme jeg nå. i mellomtida knasker jeg pastiller og snufser og sover....

Skrevet

Da jeg gikk med lillegutt hadde jeg bedre imunforsvar enn vanlig, slapp unna alt.

Denne gangen hadde jeg i første trimester en knall hard forkjølese, den ble etterfulgt av lungebetennelse som akkurat forsvant tidsnok til å bli avløst av omgangssyken.

Venter nå ei jente, kanskje det har noe med kjønn å gjøre???

Skrevet

tja... mulig det. vet ikke hva jeg venter ennå jeg:) gutt sist, og da var jeg ikke sånn virus-sjuk støtt....

Skrevet

Jeg har lest at immunforsvaret til mor blir litt dårligere i svangerskapet, spesielt i de første 3 månedene. En av årsakene til dette er for å unngå at det befruktede egget skal bli oppfattet som et fremmedlegeme og avstøtt.

Skrevet

har jeg ikke hørt før.... da begynner det vel å hjelpe snart:))) føler meg som en basill-magnet..... har et barn i barnehage, så han er så snill å ta med seg litt hjem.... der renner jo snørra kontinuerlig ser det ut som....

Skrevet

Er helt riktig det anonym sier; Immunforsvaret er nedsatt i begynnelsen av svangerskapet spesielt, for at ikke kroppen skal støte fra seg det fremmedlegemet et foster er..Men selv om immunfrosvaret er nedsatt trenger ikke det bety at man blir syk, men man er selvfølgelig mer utsatt. Det kommer helt an på hvor mye smitte man er utsatt for.Det har ihvertfall ikke noe med kjønnet til babyen å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...