Gå til innhold

gruer meg til imorgen!


surremus

Anbefalte innlegg

hei!

jeg skal på 1.gangskontroll imorgen og istedet for å glede meg...så gruer jeg meg halvt ihjel :(

en ting er at jeg er genuint redd for sprøyter, og blodprøve kommer man lissom ikke utenom, men det SKAL jeg klare!!! det jeg gruer meg aller mest til er hvis jeg må ta en GU... da får jeg virkelig store problemer! sist jeg tok det var jeg helt grå i fjeset, kjempe kvalm og tårer som trillet ned. det er en helt grusom opplevelse for meg :(

hvilke erfaringer har dere med det? det er mer enn 3 år siden siste GU for meg....

må man ta en slik undersøkelse? jeg har hørt at man sjekker hvor langt man er på vei, men det finner man jo ut på en UL....

uff, jeg skal være glad om ett døgn, for da er det over!!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei på deg :)

 

tror de har gått vekk fra GU på 1.kontroll.. Men er ikke sikker på om de tar senere, de går ut fra to terminer, en fra første dag i siste mens, og en fra ultralyd.. Så de tar ikke GU lenger for å sjekke dette iallefall :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er tre år siden sist du hadde en GU så spørs det nok om du ikke blir nødt til å gjennomføre en snart igjen... Har hørt at hvis det er mer enn ca 2 år siden sist du tok celleprøve (for å sjekke risiko for livmorhalskreft), så får du GU på 1. svangerskapsundersøkelse. Og får du det ikke på den første så er vel sjansen stor for at du får det på en av de neste...? Du får prøve å tenke at det er bra at de tar en slik celleprøve, for livmorhalskreft er visst den nest(?) hyppigste kreftformen blant kvinner etter brystkreft. Og da er det jo fint at vi blir testet!

"Tenk positive tanker, bruk positive ord. Så skal du se at det positive gror!"

Masse lykke til til deg! Håper du får en bedre opplevelse nå enn du hadde sist gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...