pippi_78 Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 I februar er jeg rimelig sikker på at jeg hadde en "kjemisk graviditet" som jeg ser det blir kalt "her inne", eller en veldig tidlig SA som legen kalte det.. En uke etter antatt EL fikk jeg spotblødninger som varte i 5 dager (aldri opplevd det før), før jeg fikk mensen en dag for tidlig. 9 dager etter antatt EL fikk jeg litt melkelignende væske i ene brystet, som var der to dager (aldri opplevd det heller før!). I tillegg hadde jeg mange andre symptomer på graviditet disse dagene. Alle symptomene forsvant dagen før jeg fikk mensen... Siden jeg skulle til legen uansett, tok hun en graviditetstest (3dager etter at jeg fikk mensen) som var negativ. Men nå i mars, allerede 3 dager etter antatt EL har jeg oppdaget at jeg klarer å presse fram noen dråper "melk" igjen. I dag er femte dagen at det er mulig... Men jeg kan jo umulig være gravid så kort tid etter antatt EL. Denne måneden har jeg heller ingen av de symptomene jeg hadde i februar. Føler meg helt normal.. Kan det være hormonforandringer i forbindelse med EL som er årsaken? Det var ikke mulig å få ut denne melkelignende væsken da jeg hadde mensen (prøvde ikke sååå hardt da, måte på hvor hardt man skal klemme, he he). Er det noen andre som har opplevd lignende eller har noen mulig forklaring?
Pariserdama Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hei, Jeg vet ikke om det er noen sammenheng mellom kjemisk graviditet os "melk". Jeg har hatt "melk" i den ene puppen siden jeg sluttet med p-pillen. Legen sa det var hormonbetinget og ingenting aa bry seg om saa lenge det er hvit/klar veske og ikke blod. Man skal visstnok heller ikke manipulere brystet (ex klemme) for da kommer det bare mer! Jeg har det hele syklusesn, men litt mindre rundt EL. Jeg opplevde ogsaa aa spotte fra ca DPO 5 forrige sykus + trifasisk tempekurve + mens en dag tidligere (DPO 9). Kanskje det ogsaa var en kjemisk graviditet, noe jeg ikke hadde tenkt paa!? Hvor mange mnd har du vaert proever? Lykke til i allefall
pippi_78 Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 Takk for svar. Jeg slutta på p-piller for ca ett år siden, så det er nok ikke det som gjør det i mitt tilfelle. Får se hva som skjer... Har bare prøvd 2mnd, og første måneden trodde jeg egentlig vi var for seint ute med å prøve da vi bestemte oss, men da skjedde det i allefall mye rart.. Hadde ikke forventa noenting da, så blei litt overraska. Har ikke tempa eller testa på noe vis, så vet jo egentlig ikke nøyaktig når EL er. Så leste jeg noe om at EL kan komme tidligere etter en SA?? Da begynte jeg jo å lure når den her "melka" plutselig dukka opp igjen.. Men som sagt har jeg ingen andre symptomer nå. Har egentlig ikke peiling på kjemiske graviditeter/SA. Forstod det som at legen min mente at jeg ikke kunne ha fått alle de symptomene jeg hadde uten at jeg var/hadde vært gravid, men som hun sa så er det jo ikke alltid at egget får festa seg ordentlig.. Hvor mange mnd har dere prøvd, da? Vi får prøve igjen neste måned! :-) Lykke til du også!
Miss Misantrop Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Dette med melk er også veldig psykisk. Prøv igjen neste måned, man er også ekstra fruktbar etter en SA har jeg hørt. Og som du påpeker; Dette med kjemisk graviditet er et begrep fra diverse bli gravid sider, ingen medisinsk term. Så trist når man tror man har fått innertier forså at det ikke blir noe mere.... Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå