Sessa ruger igjen... Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Har fått konstantert det hos frøkna (19 mnd) i dag. Hun har fått penicillin, da det er bare noen få uker siden hun gikk på forrige kur pga streptokokker. Er det noe jeg bør huske på eller kan gjøre for å frøkna skal ha det bedre?
Sjokoladekaka Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Paracet, heve hodeenden på senga, nasespray/saltvatn. Det går som regel fort over:)
Sivalur Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 makken: puff.. har hatt ørebetennelse i en uke jeg nå, enda jeg går på en hestekur av antibiotika.. men mulig det går fortere over for barn enn for voksne. Har ikke noen flere tips enn de makken kom med, god bedring! Jo forresten, hvis hun får penicillin, kan du godt gi Biola til henne, det holder styr på magen.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 heve senga (hode), gi masse med nesespray/nesedråper og gjerne paracett (stikkpiller) .. god bedring til hu
Stratos med 3 barn Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Pleier som regel å gå fort over på gutten min å, bare han får antibiotika. Bare gi deg et tips om hun får det flere ganger; få henne til spesialist først som sist. Min har hatt det 4 ganger det siste året og jeg truet meg til spesialist. Fastlegen mente vi kunne drøye det, men det har vi nok av eksemler på i denne familien at ikke er så lurt. Så får hun det ofte, få henne til noen som kan ører!
Sjokoladekaka Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Stakkars Yadda.... *trøste* Jo, det kan hende det går fortare over ho barn, men det er sagt at det går omtrent like fort over uten medisin. At antibiotika har liten effekt på øyrebetennelse. Det er derfor legane ikkje alltid gir medisin ved øyrebetennelse:)
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2008 Takk for tips. Men dette med å heve hodeenden... frøkna er en magesover, kan liksom ikke tenke meg at det er så deilig å ligge i oppoverbakke når man ligger på magen... hva tror dere?
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2008 Huff, Yadda!!! Dakar!! God bedring!
Bonusmamma13 Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Varm opp vegetabilsk matolje til kroppstempratur og drypp noen dråper inn i ørene. Dytt gjerne inn litt bomull etterpå så det ikke renner ut med en gang. Mer smertelindrene enn paracet. Virket vertfall veldig bra når poden min hadde ørebetennelse. Om han er forkjølet i tillegg bør du unngå alle melkeprodukter da det øker slimproduksjonen og kan øke trykket i ørene...
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 joda,tror det skal gå greit det ) trenger ikke heve det så veldig.. ta f.eks. noen bøker under sengebeina!!
Sivalur Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Takk begge to!! Var hjemme forrige uke men er på jobb nå, skulle liksom få unna noe før påske men det bare suser i hodet og så sitter jeg og dibber istedet... *sukk*... nå MÅ jeg bare få jobbet ferdig og komme meg hjem..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå