Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Dette blir nok litt sytete, men må bare få det ut. Er i forhold til jobben. Jeg er daglig leder innen en spesialforretning. Vi er en liten bedrift, med få butikker rundt om i byen. Jeg har hele veien trivdes godt med mitt ansvar for butikkens drift og med de jentene som jeg har ansatt under meg i butikken. Problemet mitt er i forhold til de som sitter på kontoret. Det har hele veien vært mye press på salget mitt. vi gjør det bra, leverer gode resultater totalt,men de blir aldri fornøyde, uansett hvor fantastiske resultat vi leverer så er det noe som ikke er flott nok.. denne historien hadde kunnet blitt lang, men for å gjøre en lang historie kort : Deres voldsomme press og negative fokusering (ikke kunnet fokusert på positive omsetningstall, men da heller funnet noe annet negativt å sette fingeren på) det har gjort meg ekstremt sliten i perioder. Jeg har vært stresset , jobbet for mye og i ung alder, blitt overarbeidet. Nå er jeg gravid og har bestemt meg for å fokusere på meg selv og barnet. Selvsagt ønsker jeg gjøre en god innsats på jobb, som alltid, men ønsker ikke bli presset. De på jobben vet om min tilstand, men de fleste "over meg", er slike som fremdeles er barnløse, eller menn, og som derfor ikke vet hva det vil si å være gravid. Har avspasering disse dagene i påsken. Ønsker avkobling og fjerne jobbstresset fra kroppen. likevel mailer og ringer de meg. Maser om tallene, om jeg kan gi dem analyser på hvorfor det går sånn og sånn osv. osv. Jeg er så stresset! Tenkte senst i dag at jeg ønsker å sykemelde meg før sommeren, for jeg vil ikke at stresset skal gå utover nurket i magen min.. Har ikke termin før i september. Er det ille av meg å nesten "planlegge sykemelding" om dette ikke blir bedre? føler meg lusen som tenker sånn nå.. men slikt mas makter jeg rett og slett ikke mer av framover...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Skjønner deg godt; du er i en uholdbar situasjon. Er det vanskelig for deg å si at når du har avspassering/fri, så har du fri og kan ikke kontaktes? Har dere verneombud? Har du fortalt dette til legen din? Det nærmer seg vel et punkt hvor du må gjøre noe for å unngå at arbeidssituasjonen går ytterligere ut over helsa, både for din del og for ungen.
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Få deg et nytt privatnummer og si ifra om at nå har du avspasering og kommer derfor ikke til å kunne bli kontaktet. Så slår du av jobbtelefonen og reiser vekk for å slappe av. Har man avspasering/fri/ferie så har man det. Ellers kan du forlange lønn for den tiden du må bruker på jobben. Si ifra klart og tydelig, og ikke vik for presset. Skjønner godt at du har lyst å sykemelde deg slik situasjonen er nå.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #4 Skrevet 19. mars 2008 Enig med Vannmann -86. Dette er en konflikt mellom deg og arbeidsplassen din, og ikke sykemeldingsgrunn. Jeg følte mye av det samme med min arbeidsplass, som er veldig salgsfokusert. Før jeg ble gravid sa jeg klart i fra at hver enkelt person blir motivert på forskjellige måter. Min motivasjon ligger i gode resultater, positive tilbakemeldinger og muligheten til å koble av når jeg har fri. En god leder ser dette og trykker på de riktige knappene. Da snudde de helt, sluttet og mase og hjalp meg heller med å sette opp klare mål både på kort og lang sikt. Etter jeg tok dette opp har både salget og min motivasjon økt og jeg har fått det mye bedre. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #5 Skrevet 19. mars 2008 VÆR SÅ SNILL OG TA HENSYN TIL DEG SELV OG DEN LILLE Det gjorde ikke jeg, ga etter for press av masete arbeidsgiver. Sto på som f.... og fikk morkakeløsning og kjempeblødning i takk... Men det har gått bra, holder meg helt i ro, har ikke giddet å fortalt arbeidsgiver at fastlegen sykmelder med resten av svangerskapet, det skal han få servert fra mnd til mnd fremover. Forresten ingen som har TAKKET meg for jobben jeg har gjort. Har ANGRA mye på at jeg ikke tok symptomene på alvor da jeg jobbet, sov i 4 strake dager når jeg ble sm.... Uke 18 nå...
Nordlyspar♥ Skrevet 19. mars 2008 #6 Skrevet 19. mars 2008 Fiks autosvar på mailen din om at du har avspasering og derfor ikke blir å svare på evt. mailer du får før du er ferdig..... Ta vare på deg og den lille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå