Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 hvor lenge ammer dere, og hvor lenge er det til h*n søker igjen??
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Jenta er 2,5 uker. Hun ammer ca 10 min på et bryst til hvert måltid (jeg har mye melk). Og ca hver 2. time om dagen (av og til sover hun 3-4 timer i strekk) og ca hver 3. om natten. Du da?
nettigull og Lenora lille.. Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 jeg ammer alt fra 10 til 30 min om gangen. Det varierer på døgnet etter neste gang lillemora vil ha pupp. Men om kveldene er hun veldig på å skal ha pupp.og om nettern klare hun seg ca 3-5 timer uten mat.Ellers på dagtid variere det veldig på hvor lenge hun klarer seg uten pupp, alt fra 1-3 timer
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Heldige dere er.. Min på 1 mnd blir aldri fornøyd hun. Fått en lei uvane med og puppe sovne og da jeg legger henne så kvikner hun til og skal ha mer..Sånn kan hun holde på i 1time eller mer. Og så sover hun sjelden mer enn 1 time hvis hun ikke ligger inntil meg. Da må jeg i såfall trille. Puppene er såre etter ei økt. Men da helsesøster var her forrige uke så hadde hun gått opp masse så hun fikk i seg nok mat sa hun. hmm. Prøver så godt jeg kan men noen ganger gråter jeg fordi jeg sjelden får søvn eller ro. Men er jo slik og være mor:) Så får stå på så blir det nok bedre med tiden.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Her går det stort sett ikke mer enn 2 timer mellom hvert måltid. Hun suger i omlag 20 minutter pr. gang. Om nettene går det ca. 3 timer mellom hvert måltid. Tulla mi (6 uker) er litt urolig på kveldene, så da sitter jeg stort sett med puppen ute hele kvelden.. Slitsomt, men synes i grunn det er enda mer slitsomt med skrik. Har forresten også litt problemer med at hun sovner ved puppen, og vil ha mer når jeg legger henne ned. Sliter litt med å få henne til å sovne alene på kveldstid, uten pupp, så det må vi øve mer på
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Sønnen min er 4,5 uker Ammer ca 20-30 minutt på en pupp om gangen- bytter til neste. Varierer hvor lang tid det går mellom. Spørs om det er dagen eller natten og han er våken eller sover. Orker ikke vekke han for å amme, med mindre jeg har full spreng. Nå fikk han mat klokken halv ett og sover så godt enda, vært ute å gått tur i 1,5 timer og da.
♥Tullerusk♥ Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Her er lille jenta litt over 2 uker gammel. Varierer veldig på ammingen. Men hun spiser alt fra 10-20 på begge til hvert måltid. Slitsomt, for noen ganger sovner hun ved puppen og når jeg legger henne så våkner hun og skal ha mer mat... Når hun spiser er det alt 1 time til 3 timer i mellom...Kommer litt ann på..Noen ganger så er hun våken i 2 timer før hun sover litt, for så å våkne og er litt sulten...
2 søte småpiker Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Datteren min er fem uker nå, og helt siden fødselen har hun spist hver 3-4time ca, spiser vel et kvarter til tyve min ca.. De to siste ukene har hun spist mye oftere om kvelden, kanskje en gang i timen fra syv til elleve, så våkner hun en gang om natten for å få mat.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Datteren min er 6 mnd nå. Helt til hun var cirka 3 mnd spiste hun i ett hele tida og hvert måltid varte kjempelenge. Ble sliten av det iblant og syntes liksom aldri jeg fikk lagt henne fra meg eller gjort noe annet. Særlig på kveldene ville hun amme og amme og amme hele tiden. Var stort sett bare å rigge seg til i sofaen med alt jeg trengte innen rekkevidde og AMME. Det gikk over etterhvert da hun begynte å være mett lenger mellom hver gang og også tømme brystet raskere. Nå synes jeg ammestundene er altfor korte og savner å sitte og kose-amme baby som sovner.....
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Her varierer det fra alt mellom 1 time og 5 timer om dagen, og fra 5 til 7 timer om natten. Gir henne mat når hun ønsker det, og vekker henne ikke for å gi mat, da jeg mener hun sier i fra når hun er sulten selv. Hvor lang tiden hun bruker på og spise pr.gang varierer mellom 5 og 20 min. Tror alle barn er veldig individuelle på dette området og mener at hvert enkelt barn sier i fra hva de ønsker. Man må vel bare prøve å bli kjent med barnet slik at dere sammen finner ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå