Gå til innhold

Er så bekymret for katten min! Andre som har opplevd lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun forsvant fra oss et par dager, noe hun aldri gjør og når hun kom hjem er hun helt ustø. Klarer ikke gå skikkelig (ikke noe galt med bena, men med balansen) og vi vet ikke hva som er skjedd eller hva som feiler henne. Andre som har opplevd lignende og hvordan gikk det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars katt! Uff. Har dere vært hos veterinæren?

Skrevet

Du bør oppsøke veterinær, hun kan ha en hjerneskade

Skrevet

Det kan være at hun har blitt påkjørt, og fått en hodeskade. Du bør oppsøke veterinær.

Skrevet

Ja har jo vært hs veterinær sef. De er ikke sikre på hva det er.... Fått behandling siden i går, ingen tegn på bedring, men de vil gi henne en sjans til i morgen i hvertfall

Skrevet

Da er det ikke så mye mer du kan gjøre. Stakkars pus...

Skrevet

Tok dem røntgen da?? Uff... stakkars lille pusen :(

Skrevet

Tok veterinæren røntgen?

Som nevnt over her, kan det vere "slagskade", men katteklør og bitt kan gje saftige betennelser, og sitter det i hodet eller nær øyret kan det gå utover balansen...

Skrevet

Hu har ikke fått i seg rottegift da? Stakkar pusen din. Håper det går bra med henne.

Skrevet

Nei, røntgen tok de ikke, men de behandler med kraftige doser med bredspektret antibiotika som skulle ta kål på det meste forsto jeg. Også har de sjekka nyrer ol... En skikkelig betennelse har de hatt flere ganger (kattene mine), men det har jeg da både lukta og sett på utsiden også :(

Skrevet

Har pusen din alle værhåra i behold?

Skrevet

Bør de ikke spy/brekke seg etc av rottegift?

Det er egentlig litt snodig dette her for vi bor så ensomt til og denne katten beveger seg ikke langt unna huset. Tror nesten vi kan se bort fra både rottegift og påkjørsler etc for her kjører ingen biler annet enn oss og de få naboene vi har som bor litt unna de å, de har jo egne katter og hunder de også (ville vel ikke lagt ut rottegift uten sikring?)

Skrevet

Kan ikke se at det er noe rart med de nei. Og det bare kan ikke være noen som med hensikt har fjernet noen heller! Fatter ikke hvordan noe slike skal ha fått tak i henne....

Skrevet

ta henne med til dyrlegen for en undersøkelse..kanskje hun har blitt påkjørt?!

Eller spist noe giftig..Best å få det undersøkt iallefall

Skrevet

Har vært der...

Skrevet

En kamerat av meg hadde en katt med de samme symptomene som din, men den hadde bare fått brent av seg vårhåra på den ene siden eller noe og var helt ute av balanse..

Rart ikke dyrlegen fant ut noe mer..

Stakar pusen..

Skrevet

Er den gammel?

Kanskje den begynner og bl litt surrete.

Kan den ha falt ned fra noe sted da og slått seg?

Skrevet

Ei veninne sin katt fikk i seg rottegift, og den katten ble slik som din.

Skrevet

Vet ikke sikkert for hun er hittekatt, men vi tror hun er 6 år og det er jo ingen alder :)

Ja, hva de kan finne på når de er ute er jo ikke godt å si...

Skrevet

Du vet ikke om den brakk seg/hadde diare etc da?

Skrevet

Nei, det vet jeg ikke. Men den kom hjem og var forferdelig dårlig, problemer med balanse og rettningssans. De måtte desverre avlive den. Håper ikke du må gjøre det med din.

Skrevet

rottegift gir indre blødninger, størrelsen på blødning avhenger av mengde gift. Der finst motgift, ettersom eg forstår.

Skrevet

Huff ikke jeg heller!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...