Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Noe lett, men enkelt og godt og lage.. Gjerne noe litt utenom det "vanlige"
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hah..ikke fra hun med magevirus i hvertfall :oP Her går det i vann og potetskurer med salt....
orkide75 Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 pølsegrateng, med myyyye makaroni og purre, ostesaus og gratineres i ovnen, med mandelpoteter
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Hva som er deres vanlige vites ikke, men vi skal ha wraps i dag. Kyllingkjøttdeig stekt med tacokrydder, stekt ris, med sopp, løk og paprika, ost, salat. Nam og nam og populært av alle i familien. Tar deg 20-30 minutter fra du starter til det er ferdig.
3små1stor Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Hei vet ikke hva dere har til "vanlig" men jeg foreslår fylte pannekaker ....wraps med salat kylling og tilbehør ...... en deilig grønnsak suppe med hjemmelagde rundstykker .....ble sulten jeg nå hehe Lykke til er en mare den middagen av og til God Påske
Madde/sommergutt:) Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Jeg tenkte å lage lys lapskaus i dag jeg.. det er både sunt og veeeeeldig godt.. spiser meg ofte stappet med dette:) Men så lenge det er sunt, så gjør det ingenting, man kan aldri få for mye grønnsaker:)
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Vet heller ikke hva som er vanlig. Men jeg tenkte å koke meg en god grønnsaks suppe idag. Hjemmelaget da. Tar litt tid, men er jo veldig enkelt. Jeg bruker å lage med masse gulerøtter, purre, kålrabi, sellerirot, poteter, bønner blant annet og av og til herm. tomater. Og av og til lager jeg slike melboller (vet ikke om d heter det) og har oppi pølser så spiser barna også til den store gullmedajen. Veldig god til å varme opp igjen også. Så jeg lager allti for minst to dager så slipper jeg å lage middag imorgen også.. Kan ha oppi en slik gryte det du vil. Jeg bruker ikke å ha i salt, men litt krydder må til. Grønnsaksbulljong liker jeg godt. Og hvis man har pølser og buljong oppi, kommer jo salt smaken også mer fram..Ellers blir det mye smak av purre, vårløk feks..
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2008 Vanlig mat er sånn kjøttdeig, spagetti, kjøttkaker o.l.. Men åssen lager man fylte pannekaker? Fikk lyst på pannekaker :-P
mamma til 2 skjønnheter Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Har en super oppskrift som til og med barn liker ! Start med å ta vann i ei gryte å sett på full varme. Remse 5 store gulerøtter (bruk ostehøvel),og skjær et halvt (stort) kål i tynne strimler og skjær opp en paprika i mellomtiden til vannet koker opp. Dette haes i en STOR gryte dekket med soyaolje (ca en halv cm) . Tilsett spagettini i det kokende vannet (spagettien knekkes opp i 4 lengder) kok i 6 minutter med salt oppi. Riv grillet kylling i og ha oppi kålet. Sil vannet fra spagettien og ha spagettinien oppi gryta med kålet og kyllingen. Rør rundt og ha det på gjevn varme i 10 min. Serveres med soyasaus ! Deiligt !
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 I dag har vi hatt fiskegrateng m/ kokte poteter, raspet gulrot & eple og smeltet smør. Gubben fikk koteletter m/ surkål, poteter og gulrøtter (han liker ikke fiskegrateng..hehe ). Tidlig påan med middag i dag gitt, for en gangs skyld.
berta Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 I dag skal vi ha marinert indrefilèt av svin. Den har jeg tenkt å steke litt i panne for å lukke den, så har jeg den inn i forvarmet ovn, med steketermometer. Som tilbehør skal jeg ha hjemmelaget potetsalat og baktepoteter. Tror det blir en fløtesaus og brokkoliblanding til... Nam :-)
Axus' girlfriend Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 vi har påsketur i leiligheten i dag pga vond rygg, så her blir det pølse med brød:) spises svært sjeldent, så jeg gleder meg faktisk litt, hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå