Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Er det noen her som har opplevd å få falsk positiv graviditetstest? Jeg har tatt to graviditetstester, (en hjemme og en på legekontoret) og begge ble positive. Men jeg føler meg ikke gravid i det heletatt, og lurer på om jeg har fått falskt svar. Jeg hadde en MA i okt. Er det mulig det sitter igjen "rester" som slår ut positivt på graviditetstesten 5 måneder etterpå? Får ikke komme inn til lege før etter påske, så her sitter jeg å lurer på hva jeg skal tro på.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Ville stolt mer på testene enn intuisjon. Alle svangeskap er forskjelige..
mammasgo`jente Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Det heter seg at clearblue skal vere nesten 100% sikker, og det var nok eg som kjøpte de få testene som ikke er 100% sikre! Fikk 2 meget svakt positive tester med 1 ukes mellomrom. Kjøpte en 2-pakning så det var nok noe galt med begge testene. Men både test og blodprøve hos legen var negative. Jeg sier ikke at du har falske positive tester altså, men jeg opplevde det! Lykke til!!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Gratulerer:) jeg vil tro du er gravid! jeg fikk ikke følelsen av at jeg var gravid før mange uker i graviditeten. ca i uke 6-7. Tenkte hele tiden at det måtte være noe feil. Men der var det ikke=) Tror mange føler det sånn. Det med MA er jeg ingen ekspert på, men tror ikke det kan være det som gjør utslaget så mange mnd etterpå. Lykke til=)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 HI her. Ok, så kjedelig for deg da! Jeg hadde 2 meget sterke positive tester. Jeg må nok vente for å ta blodprøve til lege, men det er så lenge til så tenkte bare å høre om noen hadde opplevd det samme. Noen fler som har opplevd å fått falsk positiv graviditetstest?
mammasgo`jente Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Å nei du, jeg ble veldig glad for at jeg ikke var gravid jeg For da hadde jeg fått barn med 13 mnd mellom, og det hadde jeg absolutt ikke tenkt! Så jeg tok med meg testen til legen og spurte om han mente den var postiv. Jada, det var den så jeg skalv av nervøsitet mens jeg ventet på svaret på testen hos legen. Men nå hadde det ikke gjort noe om jeg hadde blitt gravid. Må bare få med sambo på tanken
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Ok, da gjorde det sikkert ikke så mye nei;) Men det må være utrolig kjedelig å få falsk positiv graviditetstest når man håper på å bli gravid, så jeg håper virkelig ikke det har skjedd med meg!! Det er bare så rart, for av en eller annen grunn føler jeg at disse testene gir meg feil svar! Du får ha lykke til med å få med deg sambo på tanken om å få et barn til da:)
Kjukka Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Er kun ved sjeldne og veldig spesielle tilfeller at du får ett falskt positivt svar da... Jeg trodde heller ikke på testene jeg tok... sist gang tok jeg 3 tester hjemme og en på legekontoret, alle var positive, men jeg følte meg ikke gravid en plass... Ligger nå ei lita tulle på 4 mnd. her, så de stemte nok. Gangen før det, skjedde akkurat det samme... kjøpte meg til fant på graviditetstester for jeg trodde det ikke Første gang endte i en SA, men jeg var gravid... Jeg tror du er gravid jeg Grattis
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Ja det er akkurat det, at det er ved sjeldne og veldig spesielle tilfeller at du får ett falskt positivt svar. Når jeg var gravid i okt. (som endte i MA) var jeg så forferdelig dårlig og tror jeg hadde alt som er av graviditetssymptomer, men denne gangen har jeg ingenting!!! Jeg er klar over at alle graviditeter er forskjellige. Men synes det er så rart å gå fra å kjenne alt til ingenting! Tør ikke helt å håpe på graviditet enda, men tusen takk alikevell:)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Hvilke symptomer fikk du i uke 6-7 som gjorde at du fikk følelsen av at du var gravid da? Nesten så jeg går rundt å håper på å få et eller annet som skal gi meg et håp om at testen er korrekt;) HI
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Kaldsvettet om natten og kvalmen kom sigende:/ men det varte bare noen uker så var jeg i fin form igjen. Da begynte jeg å tenke at jeg kanskje plutselig ikke var gravid likevel igjen, men neida;) disse tankene er ikke helt go alltid. Jeg hadde ikke ømmer pupper som mange har når de er gravide.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Ok, takk for svar:) Hehe, nei de tankene er ikke like gode alltid! Så, merkelig jeg har heller ikke ømme pupper denne gangen.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Husker jeg også følte meg gravid av og på hele tiden. Var sikker på at jeg ikke var gravid i perioder, fordi jeg ikke hadde noen symptomer. Testene pleier å være ganske pålitelige. I og med at du har hatt MA før, så kan det være med på å forsterke følelsen av å ikke være gravid. Hadde 1 MA og 1 SA fra før, så trodde egentlig ikke noe på ting før jeg var langt ut i svangerskapet. Hadde egentlig et forferdelig svangerskap fordi jeg var så nervøs hele tiden. Håper du slipper lettere unna enn jeg gjorde. Går sikkert bra denne gangen skal du se:) Masse lykke til og ikke bli så redd som jeg var da:) Dette går bra. Jeg har forøvrig fått en velskapt tulle som er snart 6 mnd nå, så det var ingenting å være redd for.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Hoff ja.. når jeg begynner å tro på disse positive testene for fult kommer jeg nok til å være kjempe nervøs! Det er virkelig ikke moro å gå rundt å være så redd. Godt å høre at det gikk bra for deg tilslutt da:) Det er sånne historier som gir oss håp:) HI
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #18 Skrevet 21. mars 2008 Har ikke opplevd dette, men har hørt at slike tester umulig kan vise feil positivt..
Fire småtroll Skrevet 21. mars 2008 #19 Skrevet 21. mars 2008 Jeg har opplevd det samme som deg! Vi prøvde å bli gravide, men den uka jeg hadde eggeløsning var både jeg og gubben syke så det ble ikkenoe den måneden... Følte meg overhodet ikke gravid, ingen symptomer på det overhodet, men ingen mens kom! Tok flere tester og de ble positive, men fremdeles følte jeg meg ikke gravid (med de to første var jeg kvalm og syk, vonde pupper og rygg, trøtt og utafor omtrent fra dag èn). Jeg må ha hatt en litt sein eggeløsning den måneden.... I uke 14 var jeg på en privat UL og så ungen for første gang, måtte jo tro på det da, men fremdeles følte jeg meg ikke gravid, var i kjempefin form jeg.... Sa det flere ganger første halvdel av svangerskapet, at hadde det ikke vært for at magen vokste og jeg hadde sett ungen på UL ville jeg ikke trodd jeg var gravid, merket nemlig ingenting til svangerskapet. Men gravid var jeg, har en perfekt liten tulle på 10 mnd her som bevis ;-) Kan overhodet ikke sammenligne dette siste svangerskapet med de to første, fikk ikke bekkenløsning med isjias engang, som jeg hadde fra 10-12 uker med de to første. Utrolig merkelig! Men jeg ville trodd på testene om jeg var deg. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #20 Skrevet 21. mars 2008 Tviler ikke på at du er gravid siden du har fått positiv test både hjemme og hos legen:) GRATULERER!! Svangerskapene du opplever som forskjellige er helt normalt! Mitt første følte jeg veldig tidlige symptomer på grav., faktisk før egget festet seg hadde jeg voldsomt vonde pupper og forstod at noe var på gang. Endte i MA som ble oppdaget i uke 14:( Den gangen graviditeten "holdt" merket jeg ingenting før i uke 7 el. 8.! Ta det som et positivt tegn, du:) Lykke til videre!!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #21 Skrevet 21. mars 2008 Tusen takk til alle som har svart meg, veldig korselig at dere tar dere tid:) Jeg tør ikke håpe altfor mye før enda!!! Jeg tror jeg er så redd for å bli skuffet. Så jeg håper virkelig testene stemmer:) Men ser jo at det er mulig å ikke føle noen ting, så jeg blir litt letta av det!! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå