Gå til innhold

Press mot endetarmen - samme som nedpress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Presser fryktelig baki rumpa av alle steder nå. Kjennes ut som jeg må drite hele tida, men kommer bare mikroskopiske saueklumper, he he.... Våknet til og med flere ganger i natt av ubehag baki rattatta´n...

Kan dette være festing? Nedpress? Noe som er i gjære? Er 34 uker på vei, men ble selv født 5 uker før tida, så tar det ikke for gitt at det er igjen 6 uker.... Tror magen har sunket godt nå, for det er mye lettere å puste enn det har vært, og jeg har vært stappfull av energi den siste uka. (Helt til nå...)

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville tatt en tlf til jordmor eller lege om dette ikke avtar...

Skrevet

dette er normalt,jeg har det også slik,og har hatt det siste ukene (er i uke 39 nå)

det er vanlig at det presser på alt mulig der nede,både urinblæren og bake i rumpa. føler jeg må på do ofte jeg også,men det kommer ikke alltid noe,og når det først kommer så er det som regel veldig lite,har merket at avføringen har blitt mykere også (esj..hehe)

tror kanske det kommer når hodet kommer langt ned i bekkenet og fester seg:)

Skrevet

Jeg har d også sånn.. skikkelig vondt i endetarmen i hele dag faktisk. ubehagelig å gå! Men tror dere d er nødvendig å snakke m jordmor på grunn av dette altså? uke 33 nå..

Skrevet

Har du vært treg i magen en stund? Kan være at du er litt forstoppet, at det er litt fullt der rett og slett. Har det sånn selv, og har akkurat klart å "lette litt på trykket" (æsj, unnskyld...) med en omgang mini-klyx og tre dager med full styrke lactulose. Skal love deg at det hjalp. Har vært mange omganger på toalettet de siste dagene, og føler meg som et nytt menneske!!!

Skrevet

Glemte å si at nedpress kjennes litt annerledes ut, det kjennes mer ømt i skjeden på en måte, ihvertfall hos meg!

Skrevet

For meg følles nedpress som noe som stikker i skjeden og jeg klarer nesten ikke gå. Så jeg vet ikke om det er nedpress du har for sånt som du beskriver det følles det ikke på meg

Skrevet

Jeg har også masse press mot rompa men er ikke forstoppet i det hele tatt. Ganske sikker på at det er poden som er på vei "nedover" da det er en dag igjen til termin :)

Skrevet

HI her...

Ikke noen form for forstoppelse. I natt har pressene kommet som smerter i intense sekunder. Våknet opptil flere ganger i timen. Noen ganger er det så vondt at tårene står i øynene. Hvis det ikke gir seg nå bør jeg nok ta en telefon.... Uæææ!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...