Gå til innhold

Erfaringer med Pergokur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi startet på Pergokur på lørdag. Noen andre her som har blitt gravid kjapt etter start med pergokuren?

Vi er ganske spendte nå, ettersom vi snart har vært prøvere i 2 år, og legene finner ikke noe som er gale med oss...har vært igjennom ALLE tester...Så nå er det pergokur i 6 mnd, og så prøverør!

Håper dette funker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok min første pergokur i oktober, men mistet tidlig. Var veldig trist. Hadde prøvd i 2,5 år, og når det endelig klaffet, så mistet vi... Har ikke blitt gravid igjen enda, selv om vi bruker pergo. Har hørt snakk om at man lettere mister ved bruk av pergo, fordi det kan løsne egg som ikke er helt modne...

Jeg har ikm i dag, men har ikke fått tr enda. Hvis vi må over i en ny pp har vi prøvd i 3 år, og det er ikke så gøy å være prøver fortsatt... Etter neste pp med pergo blir vi sendt videre til gyn for søknad om ivf...

Og en ting til, du må være obs på at du ikke skal ta 6 pergokurer rett etter hverandre... Står i pakningsvedlegget eller på felleskatalogen, at etter 4 kurer må man ta en mnd pause... Dette pga fare for overstimulering av eggstokkene og fare for livmorkreft eller noe sånn... Legen min har ikke nevnt dette, så det måtte jeg tydeligvis finne ut av selv...

Ønsker deg lykke til med pergokuren(e) ;)

Skrevet

Hei!

Jeg gikk på fire enkle pergo-kurer, uten pause mellom. Fikk el av alle fire (fikk ikke el av megselv), men det var på den siste kuren det klaffet. Hvis ikke skulle vi videre til ivf..

Lykke til ::))

Skrevet

oppskriften som gjorde at d lyktes for oss:)

sink 2 tabletter

e vitamin 2 tab

multivitamin 1 tab

folsyre 1 tab

wild yam 2 tab.

han tok to sink tabletter hver dag.

først en enkelt kur pergotime utn el .

når føste dag mens kom startet vi på dobbel kur.

da klaffet d for oss:)

lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar jenter!

Ang det du skriver "Lucy T vil ha spire" om antall kurer etter hverandre så har vi fått beskjed av legen vår at vi skal ta 3 kurer, og de skal taes annen hver mnd siden kuren virker i ca 2 mnd...

Vi har en lege som er veldig flink til å fortelle og informere, så er veldig glad for at vi har fått henne.

I dag tok jeg den siste pillen av den første pakken. Kjenner jeg er litt uvel i magen, men ellers former fin.

Har dere andre hatt noe ubehag?

Får håpe det klaffer for dere også snart. kanskje det blir julebaby på oss...

Skrevet

Okei, så bra at legen din er flink til å informere. Jeg har ikke el av meg selv, så om jeg tok pergo bare annenhver mnd, så får jeg ikke el annenhver mnd. Fikk ikke el av enkel pergo i jan/feb heller... Kanskje det er forskjellig for de som har el av seg selv som får pergo for å gi det en liten puff, og de som ikke har el? Jeg er i alle fall glad for at jeg får ta pergo hver mnd, hehe. Har nå gått videre til neste pp, den siste med pergo før jeg blir sendt videre til gyn for søknad om ivf...

Jeg har aldri hatt noen andre ubehag enn litt hetetokter mellom pergo og el...

Ønsker deg i alle fall lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...