Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare for og diskutere:) jeg er litt inntresert i hvordan andre har det og opplever familie situasjonen sin!!

Vel: Jeg kommer absolutt greit overens med svigers, og samboerns øvrige familie, han kommer også greit overens med mine, og så langt er alt vel.

Men alle familier (og personer) har sine særegenheter, det gjelder så klart like mye for min familie som for hans.

Jeg har fått merke at det og "Spleise" to forskjellige familier krever sin grad av utsøkt diplomati, men jeg har aldri fått merke det så godt som nå når jeg venter barn!

Jeg har plutselig oppdaget at dette faktisk kan bli litt krevende, og føler at det er hele tiden snakk om og balansere, og enda er ikke barnet født enda.!!!

Jeg er selfølgelig kjempeglad for at alle vil bidra og alle vil delta, men jeg må tenke gjennom alle valg i forhold til øvrig familie.

Svigermor vil gjerne strikke hente sett, men det vil mamma også gjerne gjøre : jeg sier at vi ønsker og kjøpe det selv, men det er jo uansett kjempekoselig med gaver!

Jeg har vært føre var og allerede gitt beskjed om at jeg ønsker og selv bære barnet til dåpen, (kan jo ikke la noen fra en "side" gjøre det)

Samboers foreldre har svært hus og vil gjerne holde dåpen hos seg..., mamma har masse penger og vil gjerne leie et fint lokale, så: Vi har dåp hjemme hos oss selv!

fedrene våre er fryktelig opptatt av etternavn, så vi bruker begge to sitt, osv i det lange og det brede:)

Dette er ikke ment som syting, synes heller nesten det er litt morsomt, det er ingen som er urimelig over alle grenser eller noe sånt, men litt sure geiper og skarpe kommentarer blir det innimellom.

Jeg er glad i både min og samboers familie, men jøsses for en hårfin balansegang og gjøre alle fornøyd og ikke såre noen.

Jeg og samboer må flire litt innimellom når vi sitter hjemme og konspirerer for og "holde husfreden":)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...