Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Fikk en datter for 5 dager siden, og nå har hun fått gulsott. De har ikke gitt lysbehandling selv om verdiene er høge. Pleier de å ta blodprøver? Her har de kun lyst henne i pannen. Hvilke verdier fikk dere lysebehandling på barnet? 240 med måleapparatet, men de snakket om at de la til 100 så totalt 340 var verdiene igår.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 250 her.. men han var 5 uker før tiden..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Grensen for lysbehandling øker for hvert døgn. Når hun er 5 dager gammel så skal det nok mye til før hun legges i lys. Jo eldre hun blir jo bedre takler kroppen å bli kvitt gulsotten selv. Datteren vår fikk gulsott da hun var 2 døgn gammel. Hun hadde da 270 og ble ikke lagt i lys.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Grensen for fullgåtte barn er vell rundt enn 350. Følg med på om ungen blir sløv og trett. Spiser han mindre og sover mye ville jeg gått å fått sjekket den igjen. Men så lenge ungen er våken og spiser ville jeg ikke ha engstet meg så mye. Grensene i Norge er veldig strenge, i de fleste andre land hadde de nok ikke behandlet ved 350....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå