Gå til innhold

Nesten 10 mnd - burde vel sove hele natten? Men hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 10 mnd våkner fortsatt på natten... og dagene starter 05.30-06.00 som regel... så det blir litt slitsomt! Hva kan jeg gjøre for å få ham til å sove hele natta? Våkner kl 2-3, lys våken... sovner etter en stund igjen da, men må opp...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn var gutten min også. Han våknet flere ganger per natt til han var over 2 år gammel. Sluttet med nattamming da han var 8 mnd og han har aldri brukt smokk.

Vet ikke hva vi kunne ha gjort for å få ham til å sove hele natten.

Skrevet

Hei,

gutten min hadde en periode på den alderen hvor han våknet og var lys våken i en times tid. Ble ganske lei, men det gikk over etterhvert. Nå er han drøyt året, og selv om han fortsatt våkner en del om natten, sovner han mye fortere igjen, og noen netter våkner han ikke i det hele tatt.

Vi har han på vårt soverom, og regner med det blir enda bedre når han får sitt eget rom (under oppussing!). Kanskje det hjelper å få eget rom, om han ikke har det allerede? Dersom min sønn våkner veldig tidlig (før 6), lager jeg som regel en flaske morsmelkerstatning til ham (etter å ha fått litt pupp, har lite melk igjen). Da sovner han som oftest igjen og sover en time til. Har også merket at det ofte blir litt rotete søvn på ham om han legger seg senere enn vanlig (prøver å ha ham i seng kl. 19).

Det er visst ikke så uvanlig at de våkner om natten selv om de har passert 10 mnd....dessverre!!

Skrevet

Min bruker heller ikke smokk, nesten litt dumt, ser liksom for meg at han kunne trøstet seg litt med den ;) Uff, måtte du opp om natta til han var over 2? Håper lillegutt sover rundt før den tid....

Skrevet

Han har sovet på eget rom siden han var 3 mnd, inne hos oss klarte han ikke sove... Vi bråker antagelig fælt, han våknet hvertfall hele tida :) Håper det bare er en periode... han hadde noen dager for et par uker siden hvor han sov hele natta, var jo bare nydelig!!! Så er nok derfor det er så nedtur når han våkner nå, har kjent hvor deilig det kan være å sove hele natta! Men han skal vel ikke trenge mat om natta nå? Eller er det like greit å gi ham det sånn at han sover? Litt redd det skal bli en uvane...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...