Lady Ivory Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Lillegutt var på helsestasjonen i går og fikk konstatert at han har atopisk eksem. Da jeg kom hjem fant jeg ut at dette er arvelig. Da verker jeg eller min samboerer har eller har hatt dette selv, begynte jeg å tenke på psoriasis. Da dette ligger i min slekt. Er det noen måte jeg finne ut av dette på? begynner å bli litt bekymret. Noen som har erfaring på noen av områdene. Han er 11 mnd.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Vesla vår har også atopisk eksem,jeg kjenner heller ikke til noen i våre familier som har det. Vi var hos hudlege og fikk diagnosen der,så da går det sikkerta nn at det bare dukker opp i et senere ledd i slekta kanskje.Så ble det våre små som fikk det.
alvis Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Atopiske eksem er arvelig men betyr ikke at du ikke kan få det likevel. Søsteren min hadde atopisk eksem og det hadde ikke mamma eller pappa. Mannen min har atopisk eksem med ikke hans mor eller far. Kanskje du kan gå til fastlegen din og få en henvisning til hudlege. Da får du hjelp.
Lady Ivory Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2008 Takk for svar. Tenkte meg at det var mulig, men det jeg synes er vanskelig er å skille mellom de to. Synes begge lidelsene høres akkurat ut som det han har så da skjønner jeg ikke hvoprdan helsesøster kan være så sikker på atopisk eksem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå