Gå til innhold

Noen med barn med atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

LIllegutt har hatt endel utslett på magen som nå har spredd seg til rygg og armer. Var på helsestasjonen i går og fikk bekreftet at det var atopisk eksem. Så da er vi gang med hydrokortisonkrem og aderma-krem.

Helsesøster var besemt på at det var skyllemiddel som var grunnen, så nå er vi igang med ekstra skylling av alle rene klær og slutt med all bruk av skyllemiddel. Vurder ny vaskemaskin og da den vi har er så gammel at det sikkert er på tide uansett.

Det jeg er redd for er at han skal være plaget med dette resten av livet. Er klar over at de aller flese vokser det av seg, men bekymrer med jo alikevell. Er det noen andre som har / har hatt barn med atopisk eksem? Vokste de det av seg? Noen som har noen gode råd eller ting jeg må huske på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har en gutt på 6 mnd som har atopisk eksem. Jeg har vært veldig bekymret for ham fordi jeg husker hvordan søsteren min hadde det da hun var liten og full i eksem. Hun vokste det av seg men var veldig plaget frem til hun var 7-8 år.

Den siste uken har ikke gutten min hatt eksem i det hele tatt. Jeg har smurt ham morgen og kveld med aderma. Jeg har kjøpt den såpen med olje fra aderma og den er fantastisk! Anbefaller. Jeg klapper huden hans tørr eller tørker han med hårtørken. Jeg har sluttet å bruke ull og passer på at han ikke blir for varm. Jeg bruker kun løssittende klær, ikke strømpebokser eller strame bodyer. Jeg bruker vaskemidler og skyllemiddler uten parfyme og jeg bruker ikke klær med sterke farger. Vet ikke om det er tilfeldig men etter jeg hadde brukt en body som er nesten neon orange blev han full i utslett.

Han får tran siden omega oljer er bra for tørr hud.

Jeg vet om mangen barn med atopiske eksem som vokser det av seg. Noen blir allergiske og får astma men vokser det av seg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...