Gå til innhold

Dere som røyket frem til dere ble gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når klarte dere å slutte med røyken?

Jeg sliter så fælt med å stumpe den. Fant ut for 2 uker siden at jeg er gravid. Med nr.1 sluttet jeg etter ca 14 dager..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jupp! Sluttet på dagen:=)

Skrevet

Jeg tok en røyk mens jeg ventet på resultatet, så nok en da jeg fant ut at jeg var gravid, hehe. Etter dette tok jeg en halv røyk to ganger i løpet av den nærmeste uken, og det var det hele. Var ganske imponert over meg selv da altså, for jeg var skikkelig storrøyker.

Skrevet

Brukte over 1,5 måned på å klare å slutte etter at jeg oppdaget graviditeten...Ikke noe jeg er stolt av, men har vært innbarka storrøyker i mange år. Vanskelig å slutte, vil jeg si. Men har klart å holde meg røykfri nå i snart 1,5 år!

Skrevet

to tre uker... kutta kraftig ned,og slutta helt til slutt.

Skrevet

Sluttet i det øyeblikket jeg fant ut at jeg var gravid. Hver gang behovet for en røyk meldte seg tenkte jeg på fostre som krymper seg når mor tar ett trekk, astmatiske barn osv. Røyksuget forsvant fort da ja :)

Skrevet

Med en gang.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å slutte NÅ!!!

Har erfaringer med andres barn som har fått masse problemer, bare fordi moren syns det var greit, siden hun hadde gått ned fra 15 røyk til 5 om dagen. Da syns hun at det var ok å røyke, siden det for henne var veldig lite.

Tragisk!!!!

Her snakker jeg da om astma, adhd og Sen utvikling.

Hun røyket til og med på sykehuset da hun skulle føde.

Uansett: Røyk, alkohol og svangerskap, hører IKKE sammen!!!!

Skrevet

Slutta aldri helt, men gikk ned fra 20 om dagen til 4 - 5 i uka.

Skrevet

Jeg vet jo hva som er risikoen med å røyke,er jo derfor jeg skal slutte.Selv blir jeg kvalm av å se gravide som røyker. MEN denne gangen sliter jeg med å stumpe den. Sliter veldig!

Skrevet

Et par uker etter at jeg fant det ut!!! Men røyka ikke mye på de 2 ukenen da...Sambo slutta på dagen!!!! Han var flink han=)

Jeg begynte aldri på igjen da...Så er glad for det!!!

Skrevet

på dagen=)

Skrevet

jeg måtte ha meg en røyk da jeg fant det ut...

så hadde jeg noen igjen,.røyka opp pakken også slutta jeg..

Skrevet

Klarte ikke slutte helt med en gang, men det tok ikke mange dager før jeg sluttet.. Var også stor røyker - fant ut at jeg var gravid da jeg var 5 uker på vei, og var på øvelse med jobben.. SÅ da jeg plutselig sluttet, kikket alle dumt på meg.. Så jeg fortalte fort at jeg var gravid.. Men det var vanskelig i begynnelsen, alle rundt meg røyket.. Så jeg tygget tyggis og spiste kjærlighet til den store gull medaljen..

Skrevet

Med nr 1 slutta jeg etter 11 uker, og med nr 2 etter 6 dager.

Med nr 1 kutta jeg ned til 5 om dagen umiddelbart, og gikk til gradvis mildere merke, og fikk et siste piff fra ei på BIM som utfordra med til å kutte fullstendig.

Med nr 2 var jeg allerede på det mildeste merke, og trengte bare noen dager på å omstille meg.

Så nå fører jeg pinnen videre:o))) og utfordrer deg til å slutte i dag..... Bruk dagen til å omstille deg, røyk halve røyk, eller bare noen trekk, så tar du den siste i kveld med sånn passe god samvittighet;o)))

Lykke til i morra:o)))))))

Skrevet

Tok en røyk før test, og en røyk etter test, for da holdt jeg på å gå i gulvet. Så var det total stopp! Ganske stolt etter å ha røyka i 9 år egentlig :-)

Skrevet

Jeg sluttet på dagen, ga resten av sigarettene til samboeren min.

Da hadde jeg røyket i 7 år.

Skrevet

jeg sluttet dagen etter at jeg fant det ut. det var ikke noe annet alternativ. sliter du så ambefaller jeg "ikke røyker" boken

Skrevet

sluttet samme dagen jeg fant ut jeg var gravid! hardt men jeg fikk det til =) begynte ikke å røyke igjen så jeg slapp den problemstillingen med nr.2

Skrevet

Jeg røyka ikke mer etter positiv test. Var igrunnen ikke så vanskelig, siden jeg fra uke 6 ble storkvalm av røyklukt.

Skrevet

Jeg sluttet på dagen, men det var ikke lett.

Skrevet

Jeg slet faktisk veldig me å slutte..

Tok 2 mnd, men grunnet kvalme ble jeg nødt til å kutte ned fra 15 til 1 om dagen med en gang. Den ene røyken var faktisk den eneste gangen jeg var ute av leiligheten mange av dagene. Ellers tilbrakte jeg tiden foran doen eller nedi en bøtte..*huff - tenker tilbake* Men sluttet helt etter 2 mnd, da jeg faktisk måtte gi slipp på den fordi Pappan ble rasende hver gang... Fatter ikke at jeg ikke tok det mer alvorlig! Angrer veldig nå! Men nå er gullet 2 mnd, og jeg har ikke tenkt på røyk siden jeg slutta!

Skrevet

Sluttet 4 dager etter at jeg fant ut jeg var gravid :-)

Skrevet

Jeg klarte ikke så slutten med det første... noe jeg får vondt i magen for når jeg sitter med gutten min på fanget å tenker på hvor egoistisk det faktisk var... klarte å kutte helt lenger ut i svangerskapet da å det er jeg stolt over! har tatt ett par røyk etter at jeg fikk han men det var kunn "symbolske" greier som nyttårsaften, første varme soldag, kjæresten min sa noe slemt til meg osv:P

Det som hjalp meg var at kjæresten min sluttet sammen med meg btw!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...