Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Får nesten dårlig samvittighet hver gang jeg skeier ut med en av delene... Men det står da at man skal kunne drikke en liter cola eller 3-4 kopper te eller 1-2 kopper kaffe pr DAG. Jeg behandler koffein som godis og unngår det så fremt jeg kan men har seff fått en skikkelig Pica på kaffe latte.. sukk.. Men har tak på max 2 stk og det som oftest max 2 ganger i uka. Og et glass cola i ny og ne, men aldri en liter....! Så jenter, hvor mye "synder" dere med koffeinen? Håper noen kan backe meg litt opp her.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Holder meg til to kopper kaffe om dagen. Ikke noe annet med koffein i. Får litt dårlig samvittighet av de to koppene, men er heeeelt avhengig..
Miffs Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Du holder deg jo fint under anbefalingene, så da er det ingenting å ha dårlig samvittighet for.. Jeg drikker gjerne en kopp kaffe og en halv liter cola zero om dagen... Eller to kopper kaffe. Synes det er vanskelig å holde meg unna, særlig lettbrusen.
Nanna _L Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Drikker hverken kaffe eller te, men drikker brus. Prøver å ikke drikke så mye 1-2 glass pr dag kanskje, men noen dager drikker jeg ikke så mye heller....
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Jeg drikker kaffe som jeg lyster og velger heller andre typer brus en akkuratt cola. Noen dager drikker jeg ikke kaffe i det hele tatt og andre dager drikker jeg kansje både 4 og 5 kopper.. Den anbefalingen på mengde er STERKT overdrevet, nettop for og skremme litt, siden koffein er avheninghetsdannende og enkelte drikke en liter kaffe og fire liter cola for dagen. Tror faktisk det var på staten sin side det sto at den var veldig overdrevet for sikkerhets skyld. Ta deg en kopp kaffe med god samvittighet du:)
Katharina88*Angelica08 Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Drikker te og cola ofte, ikke hver dag, men nesten
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Når jeg merker hva slags virkning koffein har på meg, tør jeg ikke tenke på hva det kan gjøre med et foster! Så jeg prøver å holde meg helt unna.. Drikker ikke kaffe til vanlig, (kun med baileys så da er det ikke noe problem uansett, hehe , drikker ikke cola eller brus til vanlig uansett, men drikker farris. Det er blitt min "brus", "vin" eller erstatning for annen kos Ellers kan det kanskje bli et glass brus i mnd eller noe. Drikker en del te, men kjøper som regel bare te på helsekosten, uten koffein. Kanskje te med koffein en gang i uken eller noe, så da tenker jeg at det går greit Syns ikke du skal bekymre deg så veldig over ditt inntak, det ser jo helt ok ut. Syns det er helt horribelt at det står at man skal kunne drikke opp til 1 liter cola om dagen. Det er jo absolutt ikke bra, verken for mor eller barn! Men men..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 er seriøst cocakoliker.. så prøver å holde meg til en liter cola til dagen.. å det er lite til å være meg.. hehe..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Jepp, jeg også. MÅ ha cola hver dag, ellers blir jeg nesten gal. Blir iallefall en halvliter hver dag, ofte mer. Drikker ikke kaffe eller te.
Axus' girlfriend Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 har desverre blitt hekta på cola i siste trimester. drikker gjennomsnittelig et glass om dagen kanskje..?handler inn brus kun av og til, men da drikker vi til det blir tomt - for å så gå flere dager uten.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Veldig opp og ned har fått dila på cola og prøver å bare drikke i helgene og da blir det fort 1.5 l i løpet v en lørdagskveld. ellers i uka klarer jeg stort sett og holde meg unna, men det hender jeg ikke klarer og da kjøper jeg en halv liter.
partyoffive Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Drikker en kopp kaffe om morgenen til frokost og en kopp te på ettermiddagen til lunsj. har jeg vært ute og kanksje hatt en latte eller en cola light et sted dropper jeg lunsj teen......prover og holde det til 2 koffein holdige drikker om dagen så godt det er mulig. Men jeg har også blitt helt avhengig av dette! Faktisk mer nå i siste trimester enn de 2 forste...andre som har det slik? I begynnelsen kunne det faktisk gå dager hvor jeg ikke drakk noenting! Foler at jeg har blitt mer sugen på kaffe, te, latte, cola light nå mot slutten. Rart.. Andre som har kaffesug som også venter gutter tilfeldigvis..??? Har 2 jenter fra for, og gikk begge disse svangerskapene uten en eneste dråpe kaffein. Kuttet det helt og og folte ikke noe sug for det i det hele tatt. Tok det opp igjen etter graviditet og amming begge ganger som om pausen aldri hadde vært der. Denne gangen er så annerledes og jeg venter gutt. Kanksje bare tilfeldigheter??? Andre som hatt hatt forskjellig kaffesug m/jenter/gutter?
EMC77 og JTK08 + NY? Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Må ha en kopp kaffe om morgenen, men ellers hverken brus eller te. Ville ikke hatt dårlig samvittighet for det inntaket du har HI, men ville vel ikke drukket flere kanner kaffe om dagen tror jeg.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Men hvis du liker andre typer brus er det bare og bytte ut colaen...? det har jeg gjort, drikker solo og sprite istedenfor. Det er bare cola det er koffein i så vidt jeg vet:)
Linn-pinn05.04.08*fødeklar* Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 Jeg drikker kun vann, ingenting brus (det gjorde jeg ikke før graviditeten heller, til nøds blå Farris).Når det gjelder kaffe drikker jeg kanskje 1 stk caffe mocca eller latte pr dag, men det er ikke hver dag jeg drikker det heller. Jeg kan ikke fordra brus:-/
Zikosu og William Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 huff...litt dårlig samvittighet,men er hekta på kald,frisk cola...mmmmmm...prøver å trøste meg med at det ihvertfall ikke er den hvite colaen jeg er avhengig av...
hanalb Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 Drikker bare pepsi max, men det blir nok minst en liter om dagen..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #19 Skrevet 18. mars 2008 drikker kunn cola og kaffe, eneste veskeinntaket jeg har. liker ikke vann, saft eller melk. blir raskt 1 1/2liter cola++ og en kanne kaffe iløpet av en dag
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 18. mars 2008 #20 Skrevet 18. mars 2008 Hei, Jeg drikker et par kopper T pr. uke .. har aldri likt/drukket kaffe! Cola (brus) kan jeg heller ikke fordra ... Derfor blir det mest vann & melk her i huset ;o) MEN - spiser litt sjokolade innimellom ++
Hvitkløver2020 Skrevet 18. mars 2008 #21 Skrevet 18. mars 2008 For tiden ingen ting!!!!!pga en utrolig halsebrann!!! Men har drukket en cafè lattè innimellom før=)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #22 Skrevet 19. mars 2008 Tusen takk for masse fine svar!! Følte jeg vokste litt her. Merkelig at alt er så mye bedre bare andre gjør det samme. Lurer på om det henger igjen fra barneskolen? hehe.. Selvom man holder seg nedenfor grensen er jeg litt skremt over avhengigheten. Godt at det er flere som føler dette. For jeg har ALDRI vært så hekta på koffein før. Drikker veldig sjeldent brus (liker mye forskjellig men er jo selvsagt COLA jeg vil ha nå da.. spesielt når magesekken blir mindre og man er passe uvel til tider) elsker vann og drikker litervis om dagen.. Men denne Latten. Drømmer om den om natta, fabler og fantaserer. Tanken slipper bare ikke. Helt avhengig! Vet sambo hadde vært glad om det var et guttetegn. Vi har daglig spåing av kjønn her og han klarer ikke å gi slipp på guttetanken. hehe...
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 19. mars 2008 #23 Skrevet 19. mars 2008 Sukk...Savner cola.... Fikk klar beskjed av min jordmor at cola var ille,så da var det bedre med kaffe.Så har holdt meg unna cola siden hun sa det... =0( Men da har jeg ikke noe dårlig savittighet for kaffen i det hele tatt... =0) Tar litt en gang innimellom,en lattè eller en/to kopper her og der... Pleier å ligge langt under lovlig "dosen" som regel...
Piken på landet Skrevet 19. mars 2008 #24 Skrevet 19. mars 2008 Er også en av dem som har fått dilla på cola i siste trimester. Iskald sprudlende cola, det finnes virkelig ikke noe som smaker bedre :-) Det har ikke blitt hver dag, men blir fort en halv liter pluss viss jeg først har åpnet en flaske. I helgene blir det vel kanskje enda mer... Uffa meg...
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #25 Skrevet 19. mars 2008 Denne forskningsrapporten kom i januar -08, og viser at mer enn to kopper kaffe om dagen dobler sjansene for abort: http://www.newscientist.com/article/dn13206-coffee-can-double-risk-of-miscarriage.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå