Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Må lillegutt på 4 uker ha mat hver 3 time, også om natten? Synes det begynner å bli mer stress enn kos med amming- han kan jo klokken og begynner å skrike hver 3 time på mat. Idag morges klarte jeg dra det ut en halvtime til- men da var det så mye bæljing at jeg ga etter.... Han sovner ofte med puppen, slet med gulsot i starten- og da blir jo jo sløve... Etter at han har sugd er jeg helt øm på brystvorten, den er hvit på tuppen og det svir. Hva er det for noe? Han er altid veldig våken etter den første matingen om morningen når mor vil sove, kan det ha noe med at solen kommer gjennom gardinene? Må bare prøve å spørre her, for de på helsestasjonen har stengt disse dagene før påske
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Helt vanlig at de vil ha mat hver tredje time.. Og mor må nok bare innfinne seg i at hun ikke lengere bestemmer når hun skal sove når hun har et barn på 4 uker. Sov når barnet sover, vær våken når barnet er våkent. Men selfølgelig, du kan prøve å gjøre det mørkere i rommet, for jeg har hørt om flere barn som blir påvirket av dette. Jeg har ei på 4 mnd som fortsatt spiser hver 3-4 time på natta, og litt oftere på dagen. Om han sover ved puppen får du prøve å kile han under foten sa de på helsestasjonen til meg. Det hjalp ikke så mye, for det syntes snuppa bare var godt tydeligvis. Et annet tips jeg fikk var å ta av klærne på underdelen (bukse/strømpebukse), slik at det ble litt temp.forskjell og da våknet de mer.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Hei. Min lillegutt ville ha melk nesten hver time de første ukene, så jeg følte livet bare besto av amming. Nå er han snart 3 måneder, og ting har gått seg til helt av seg selv. Du kan jo prøve å dekke til vinduene så det blir litt mørkere.Når går han og legger seg for kvelden? Her har lillegutt lagt seg for kvelden samtidig med oss, så da har han jo sovet lenge på morgenen, men merker nå at han sovner tidligere på kvelden. De første ukene synes jeg det var godt å kunne sitt oppe å prate litt med mannen, mens babyen fikk ligge ved brystet og "fylle" seg opp før natten. Barn er jo så forskjellige, så du får prøve å følge rytmen til den lille, så du får deg litt søvn. Jeg har også vært hvit og øm på brystet innimellom.Vet ikke helt hva det kommer av, men for meg ble det bedre av å legge barnet i tvillingleie da jeg ammet ham- da fikk han et annet tak på brystet. Lykke til!
grolla Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Min gutt er drøye fire uker, og får mat omtrent hver time så lenge han er våken. Om natten har han en tre-fire-timers økt med soving, ellers er det pupp hver time da også. Slik er det bare! Har skjønt det etter hvert jeg også. Løsningen er å gjøre slik det blir sagt over her: sove når babyen sover, være våken når babyen er våken. Går stort sett greit så lenge eldstemann er i barnehagen, men har ham hjemme to dager i uken, så da blir det lite søvn. Men det varer ikke så lenge. I løpet av en mnd eller to blir måltidene sjeldnere og mer regelmessige...og hver tredje-fjerde time er faktisk luksus!!! Kos deg med småtten og ta det som det kommer! Sove kan du gjøre siden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå