Skattepus Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Har en toåring her som plages veldig med hard mage. Hun får ikke til til å bærsje... Hva skal vi gi henne? Må være noe effektivt, for hun plages skikkelig nå!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Klyster? Laktulose Rusiner Svisker
WP-TLogPeanut Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Svisker? enten vanlige svisker,sviskesaft på glass, eller yoghurt. I perioder har vi måttet bruke duffalac her, det fås på apotek og løsner magen..
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 duffalac og laktulose er det samme. Men duffalac koster dobbelt så myel. Vi brukte det lenge på jenta vår for hun slet med magen da hun var liten.
WP-TLogPeanut Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Virkelig? Det må jeg huske til evt. neste gang.. Sliter mye i perioder jenta mi og. Hvor gammel er jenta di nå? Er hun ikke plaget med hard mage lenger?
Skattepus Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2008 Hvor mye gir du da? Står på flaska at det ikke skal gis til barn under 12 år, tror jeg det var. (orker ikke å gå og se etter akkurat nå )
elinmamma Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Legen på helsestasjonen anbefalte lactulose til 3-åringen min. Har gitt mye mindre enn hun anbefalte. Tror hun har fått 5 ml et par-tre ganger og så 2,5 for å velikeholde litt. Vi bruker den bare i perioder. Putter det oppi saft eller yoghurt.
elinmamma Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Ta en tur på apoteket i dag, i morgen stenger butikker og alt tidlig.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 På apoteket finnes det også noen dråper jeg ikke husker navnet på. Vet ikke om de kan brukes av barn, men de gjør susen på voksne i alle fall. Ellers hjelper mye drikke og hopp og sprett. Laktulose virker også - gutten var på grensa til forstoppet da han var ett år, men laktulose hjalp i løpet av et par dager . Doseringen kan du finne på felleskatalogen.no eller hos hs. druer, svisker, kiwi er mat som setter fart på systemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå