♥ McQueen♥ Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Må bli kvitt noen egg før de går ut på dato og har ganske mange. Noen tips til hva jeg kan lage? Er bare jeg og mini som er hjemme.. Gjerne noe godt som jeg kan hive i frysen også
M by M Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Grateng av noe slag Eggerøre Omelett (hvis du vil ha en stooor en, tar du ca en pakke egg, fløte, og f.eks potet, sopp, mais, tomat, løk og annet godt med ost på toppen. Ha i en stekepanne med store kanter og stek på veldig svak varme i ca 50 min. Eller paiform og ha i stekovnen. kjempe godt!) Pai
Veldig_lykkelig_mamma Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Omelett, eggerøre, diverse kaker (kakebunner kan du som regel fryse ned), vafler
Dronningen! Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Vaffel og pannekakerøre. Hell røra over i en melkekartong og frys ned
To gull og en på vei Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Egg holder seg mye lenger enn den holdbarhetsdatoen som er stemplet på, så du behøver ikke stresse med å bruke opp alle. Egg er altså et produkt der datostemplingen er mer eller mindre for "syns" skyld.Har jobbet i matvarebutikk og snakket med mattilsynet ang akkurat dette her, så jeg bruker ofte egg til matlaging, selv om de er utgått. Tilbake til spm ditt, så kan du gå inn på www.egg.no, der finner du mange oppskrifter:)
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Egg holder seg ca 3 uker over dato dersom du har de i kjøleskap. Suksessterte er den mest effektive eggdreperen jeg vet om, eller noen av browniesene inne på detsoteliv.no. Begge de kakene kan fryses.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå