Gå til innhold

Jeg trenger litt hjelp angående permisjonspenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til sommeren er jeg ferdig utdannet sykepleier, og som så mange av dere sikkert vet er det ikke så enkelt å få seg fast jobb med en gang en er ferdig utdannet. Jeg kommer til å jobbe som ferievikar i sommer, og jeg har sagt at jeg kan jobbe der videre etter sommeren også, hvis det er behov for det.Regner med at jeg kanskje får et vikariat, men det er også en stor sjanse for at jeg kun blir "ringevikar"....så det jeg lurer på er hvordan permisjonspengene regnes ut hvis jeg bare tar ekstravakter, og hvis jeg skulle ha blitt sykemeldt i denne perioden hvor jeg ikke har noe fast??? La oss si at jeg har tatt mange ekstravakter (som f.eks. tilsvarer 70-80%) stilling de første 5 mnd av svangerskapet. Og så blir jeg kanskje sykemeldt fra 5 mnd og til fødsel. Vil permisjonen da regnes ut fra de 70-80% jeg har jobbet, eller får jeg ingenting ettersom jeg ikke har noen jobb egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når/hvis du blir sykmeldt og senere går ut i permisjon, regner de ut gjennomsnittet når du ikke har noe fast månedslønn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...