Gå til innhold

Hvordan vet så mange str. på baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mange som har fått vekstestimering, eller er det noe dere har regnet ut selv ut ut fra UL? Og en annen ting: kan man selv merke hvordan babyen ligger i magen? Og har noen av dere merket at babyen har snudd seg? Jeg aner ikke hvor stor babyen min er eller hvordan han ligger. Vet bare at han trives særdeles godt på høyre side i magen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fått vekstestimering ved ekstra ultralyder pga komplikasjoner og da bare leser man av dette mot skjemaet som står på ultralyd papirene....

Jeg har alltid vist at han ligger med hodet ned og nå er det festet i tilegg... Grunnen til at jeg har vist dette itilegg til ultralyd er fordi han alltid har sparket oppover i magen... Men det skal vist være bare å trykke å styre litt så kjenner man kroppsdelene, har aldri turt å trykke så mye selv da, høres litt skummelt ut :-)

Skrevet

Hodet er ganske enkelt å kjennempt slutten, hvis det er hodeleie,,

Skrevet

Vi var på 3D-UL i uke 26, og fikk da vite (ca) hvor stor babyen var da. Litt over gjennomsnittet, og fortsatte det slik, så estimerte legen barnet til å bli oppunder 4 kg stort ved termin. Er nok ikke så mange andre måter å få vite str. på barnet i magen på enn ved UL.

Jo trangere det blir i magen, jo mer kan jeg merke hvordan barnet ligger. Jeg merket for en måneds tid siden en kjempebevegelse i magen - som om noen snudde seg - og ganske riktig gjorde hun nok det. For sparkene var etter dette nedover i magen, ikke oppover slik de pleide å være. Så noen dager etter kom samme stoooore bevegelsen igjen, og nå er alle spark oppover eller litt opp til sidene. Av og til er magen "høy" på høyre side, og da vet jeg at hun har lagt seg til med ryggen ut på den siden. Og av og til får jeg en hæl/fot sparket oppover, som buler ut på toppen av magen. Men det er enklere å se/merke nå fremover en periode - til det blir veeeldig trangt - da er det ikke like lett igjen ;o)

Skrevet

Ang vekstestimering så fikk jeg vite (etter UL 14 dager over termin) at babyen var stor og over 4 kilo. Hun viste seg å være i underkant av 3500... Så de kan ta feil. Jordmor sa i ettertid at de kan ta feil med inntil 500 gram.

Ang leie, så kjente ikke jeg heller hvordan babyen lå. Kunne heller ikke kjenne selv om hodet var festet, men jeg merket i alle fall forskjell på babyens hender og føtter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...