oftebustat Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Vikariatet mitt gikk ut 25.februar og er jeg er 100% sm grunnet tvillingsvangerskap. Sendte mail til nav for leeenge siden og spurte hva jeg måtte gjøre i forhold til dem. Fikk svar at jeg ikke trengte gjøre noe annet enn å sende sm til dem. Slo meg til ro med dette, og sjekka at det var 18.mars som var utbet.dato denne mnd. Men jeg har ikke fått noe!!!!! Og selv om jeg ringer dem nå så er det jo for sent. Da får jeg ikke penger før 25.april, og da har babyene kommet, og det vil være 2,5 mnd siden jeg har fått lønn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Noen andre i samme situasjon som har fått penger idag??
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hei =) Jeg er vel i grunn i nesten samme situasjon som deg.. Jeg jobbet i et vikariat frem til 31.oktober i fjor. Og jeg trodde at alt skulle gå automatisk ift dagpenger, siden jeg hadde fortsatt å sende inn meldekort hele tiden.. Og da tenkte jeg at de sikkert beregnet at jeg skulle ha dagpenger igjen når de så at jeg ikke tjente mer penger. Men nei da.. Det er svært lite som går automatisk gitt.. Jeg måtte fylle ut et skjema som heter "gjenopptak av dagpenger" og legge ved kopier av lønnslipper og meldekort. Da jeg hadde gjort det, fikk jeg dagpenger igjen ganske snart og alt ordnet seg =) Og får utbetalt dagpenger hver 14.dag. Men det er jo ikke sikkert at det er dagpenger det gjelder i ditt tilfelle? Jeg synes du skal ta en telefon til Nav og be om å få en samtale med en saksbehandler der. Det kan være at du må fylle ut noen papirer eller det kan være at du bare har falt utenom systemet... Du skriver at det vil være for sent ift penger hvis du kontakter Nav nå. Nav har vel egentlig ikke noen fast utbetalingsdato så vidt jeg vet, så de kan helt sikkert ordne dette ganske raskt. Det er jo ikke riktig at du skal gå uten lønn i nesten tre måneder... Ring dem du =) Lykke til =)
oftebustat Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2008 Takk for svar Nei, det er ikke snakk om meldekort. Nav skal betale sykepenger til jeg går ut i permisjon 15.april. Fikk beskjed om at jeg ikke skulle melde meg arb.ledig, og at den eneste forskjellen for min del vil være at pengene kommer fra nav og ikke fra arb.giver. Jeg skal ringe imårra!!!
VenterNummer2 Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 er i akk. samme situasjon som deg. jeg ringte nav for en stund siden og spurte om de hadde fått alle papirene de trengte. det hadde de, og de lovet at pengene skulle komme før påske. hadde i dag tidlig fortsatt ikke fått noe, så ringte de på igjen i dag. da var pengene overført i går, og de kommer sikkert på min konto i løpet av dagen. du trenger uansett ikke vente til 25. april, for de overfører pengene når som helst, bare papirene er i orden. du må bare ringe og purre!! lykke til
VenterNummer2 Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 de var kommet nå så bare sjekk kontoen din du også...kanskje du er like heldig!
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Jeg ringte nav i går,og da sa de at pengene blir sendt i dag, så da får vi bare håpe =)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Jeg er i akkurat samme situasjon. Har heller ikke fått penger i dag, så jeg ringte til nav. Da viste det seg at tidligere arb.giver hadde fyllt ut noe feil, så de hadde ikke sendt meg noe penger. Hun fikk retta det opp, og sendte meg penger med en gang. Hun sa at da hadde jeg dem nok ikke før etter påske, men jeg håper de kommer i morra. Pleier ikke å ta mer enn et døgn. Jeg ville ringt i dag hadde jeg vært deg, men det er jo for sent nå. Ring i hvertfall i morra. Her stenger de forresten kl.12 i morra. Just as you know... Spør om du evt kan få pengene på et utbetalingskort i stede, som du kan dra å hente. Da kan du jo ta ut pengene med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå