Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Isj æsj, det har kommet lus i barnehagen til Mia. Kjenner jeg klør i hodet ved bare tanken :-/ De ansatte sa (mens de lo litt) at jeg nok ikke hadde så mye å bekymre meg om siden Mia enda er ganske tynnhåret. Så da fant jeg en grunn til å være glad for hennes foreløpige nesten-skallethet hehe. Kjøper nok lusekam og lusekur og sjekker oss alle mann uansett. Det er vel sånn man må regne med, men jeg lurer på hvor opprinnelsen til lusen er. Vi voksne går jo ikke rundt med lus (så vidt jeg vet). Hvorfor er det alltid i barnehager? Hvor kommer den fra? *
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. mars 2008 Hehe det ser ut som jeg slang med ei lita lus på slutten for å illustrere, men den bare ble med by accident :-p
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 haha nå fikk jeg meg en god latter, du er så god til å beskrive :-) Men uff, lus er ikke bare bare nei! Lurer også på hvor lus kommer fra. Er jo den gamle oppfatningen om at det kommer fra "skitne" hjem, men det stemmer ikke tror jeg. Men aner ikke hvor de kommer fra.
Endelig ny spire i magen Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 He he da er det bra ikke Benedicte går i barnehage, for der hadde vi hatt en liten jobb foran oss... http://www.lusfrinorge.no/ Her står det endel info ang. lus. Sitter her på jobben å kjenner det klør over hele kroppen.... Kos dere på lusekammen i påsken..hihi
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 He he ja noen fordeler må det jo være for de små uten hår også. En annen fordel er alt dette griset med maten som vårt lille gull klarer å putte i håret så det blir godt og seigt, thi hi. Hmm, ja vi får bare vente og se om det kommer i barnehagen til Mathilde også.
Millapril Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Huff, da. Må vel nesten regne med at sånt sprer seg fort i en bhg. Jeg synes jo Mia har fått masse hår, men jeg har jo fulgt utviklingen fra tidlig stadie og lar meg lett imponere av en krøll her og en spenne der. Håper det går greit med første bhg-"sykdom".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå