beautiful Skrevet 18. mars 2008 #1 Skrevet 18. mars 2008 Tok dere vaksiner før dere dro? Og barna? Ble dere syke??
milla86 Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hei! Vi var på bryllupsreise til Sharm El Sheik i 2004. Jeg hadde tatt vaksine,husker ikke hvilke da men..Mot magevirus tror jeg hverfall..Det kosta hvertfall nærmere 700 kr! Mannen min fikk ikke tatt for han hadde ble sjuk da vi skulle ta de. Hadde ikke barn da.Jeg ble mye dårligere enn mannen min der nede.Skikkelig magasjau og oppkast. Så var egentlig bortkasta hele vaksina.Vi følte at det var veldig uhygenisk der. Hadde med våtservietter overalt da. Pengene er de skitneste jeg har sett! Vi syns det var helt topp der nede med snorkling og deilig vær. Men jeg ville ikke reist dit med små barn..Det er min mening da.Andre har sikkert mer positive erfaringer:)
blirjegsnartmamma Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har vært i Egypt 2 ganger, og har aldri tatt noen vaksiner. Har med Idoform (kjøpes på apoteket) og tar dette hver dag for å slippe dårlig mage. Elsker Egypt, og synes det er en flott plass! Så lenge man spiser på hotellet (de fleste er jo all-inclusive) er maten veldig bra. Noe som "beviser" dette: En av de første kveldene var det utegrill der vi spiste, hvor man selv plukket det man ville ha, og fikk det grillet der og da. Bestefaren min hadde ikke helt skjønt konspetet, så han plukket det han ville ha og klaget over at kjøttet var kaldt og seigt!! Vi fikk ham til å grille det etterhvert, men han ble altså ikke dårlig! Fatter det ikke...
AO3 Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Hepatitt A-vaksine er viktig hvis du ikke har tatt den fra før. Jeg tok vel også en oral vaksine mot kolera, tror jeg, men vet ikke om det egentlig er nødvendig. Jeg ble ikke det minste syk, og hadde en kjempefin tur. Vær nøye med vannet du drikker, og pass på at du ikke får noe vann i munnen når du dusjer. Jeg spiste et par steder der jeg visste at hygienen var så som så - fordi jeg ikke hadde noe annet valg. Det gikk kjempebra. Egypt er fantastisk. Vi dro nedover Nilen fra Cairo, ned til Aswan og Luxor. Anbefales! Pass deg også for ferskvannet hvis du drar nedover Nilen - det kan være parasitter i det som smitter gjennom huden (schistosomiasis, mulig jeg stavet det feil...). Ikke bad/få vann på deg. Men det frister uansett lite å bade i Nilen.
Pysjen Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har vært i egypt 3 ganger. aldri tatt vaksine og aldri blitt syk
Skoobidoo Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Hepatitt-A vaksinen, jeg fikk iallefall klar beskjed av legen om å ta den før jeg dro. Jeg var i Hurgada, og skal sant sies var det den værste ferien jeg har hatt noen gang. Maten var fæl, bassenget skittent og ble livredd i taxiene. Det største problemet var likevel "mennene".. jeg opplevde å bli klådd på (mange ganger), sengt inne i en butikk (trodde jeg skulle dø), osv... Har hørt mange si at det hjelper og ikke vise så mye hud, men det gjør det absolutt ikke,..! -var like ille uansett. Jeg tror man takler disse tingene på forskjellige måter, men jeg takler det iallefall dårlig ...og jeg ble syk ja... noe så inmari... selv om jeg var kjempe forsiktig med alt fra isbiter til mat. Hadde leger som så til meg i flere dager.. fikk en del spøyter som jeg ikke ante hva inneholdt.. ikke noe god opplevelse.. Jeg har sett at folk har veldig forskjellige oppfatninger av Egypt, og det er jo hyggelig. MEN jeg skal iallefall ikke tilbake, og får jeg barn tar jeg de definitivt ikke med dit nei Beklager denne "dystre" meldingen!
tjommis Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Jeg og sambo var der og hadde det kjempefint, selv om vi også hadde noen negative opplevelser... Var superforsiktig med maten- jeg ble kjeeeempesyk og han frisk som en fisk:-) Men slike risikoer må vi bare ta her i livet!! Tok ikke sjansen å å dykke med spysyka da, så det ble bare snorkling- helt fantastisk!! Jeg hadde glatt tatt med meg unger nedover. Vi har alle forskjellige meninger, reis dit og få din egne erfaring:-) God tur!
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Vi var i Sharm el Sheihk i 2003, tok ingen vaksiner. Var i fin form første uka, og i litt dårlig form halvparten av andre uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå