Gå til innhold

Finnes det laminat som IKKE ser ut som plastikk??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt fullstendig nedstemt når det komemr til hva slags gulv vi skal ha på barnerommet *sukk*

Jeg VIL ha parkett, synes det er 1000 ganger finere og vi skal i tillegg ha et stort teppe midt på gulvet der all lekingen vil foregå.

Men neeeida, min kjære SKAL ha laminat, og alle er selvfølgelig enige med han *furten*, finnes det laminat som ikke ser ut som plastikk?

HELT ærlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med belegg? Finnes mange fine til barnerommet. Et vennepar av oss har et kvitt på et barnerom, de har stort teppe, og et rødt hos tenåringen sin. Morsomt og bedre å leke på.

Klikklaminat er jo veldig hardt for barn å leke på, nesten som betong. Farlig å falle på:) Har du prøvd det argumentet?

Fikk igjennom parkett på barnerommet her, og det er er lunt å leke på. Har et stort teppe der også i ull.

En ser stort sett alltid at det er laminat, og merker det godt når en går på det. Har det i kjelleren.

Skrevet

Vil ha et gulv som vi slipper å bytte ut når vi skal flytte, så belegg blir det nok ikke :)

Men takk for flere argumenter FOR min sak hehe :) jeg vil bare ikke ha laminat sltså..

Skrevet

Kan jobbe med flere:)

Verdiøkning når dere selger? Jeg regner alle rom med laminat som et utgift fordi jeg kommer til å bytte det.

Skrevet

- Laminat er mye kaldere

- Laminat kan ikke repareres og må byttes ut hvis det blir skader, mens parkett kan slipes og lakkes på nytt hvis det er nødvendig.

- Jeg vet ikke om det finnes naturlig utseende laminat, jeg har tilgode å se det.

Men vi har lagt et tøft gulv i gangen nå, og det var ekstremt lett å legge. Men det er ikke like billig som laminat da. Marmoleum heter det. Se på Forbo flooring sin hjemmeside!

Skrevet

Takk for flere argumenter :)

skal sjekke forbo flooring ;)

Skrevet

Er han helt på styr eller....?

Laminat er stygt.

Skrevet

Ja jeg tror nesten det! Desverre rotter alle seg sammen mot meg og er på hans side, mener det er galskap å ha ordentlig tregulv på et barnerom.

Jeg mener det er lunt, pent, kvalitet og en investering.

Parketten blir jo beskyttet av teppe, og vi kan slipe det ned hvis det har blitt hakkete før vi skal selge :)

Laminat er jo nesten på lik linje som vegg til vegg teppe *usj*

Skrevet

Ja, men hallo? Vi har parkett i alle rom - barnerom og alt (gjelder også hjemme hos mamma....) Klart man tar det som er PENT!!

For øvrig så hater jeg vegg til vegg teppe... Det har oldemoren min i London og jeg blir kvalm hver gang jeg er der!

Skrevet

Nei, det finnes ikke laminat som ikke ser ut som plastikk. Laminat er stygt, og som du sier, parkett er en invistering.

Skrevet

Vi hadde laminat i den forrige leiligheten som lå i 1. etg. Det var skikkelig gulvkaldt, og det ser jo "fake" ut. Nå har vi slipte tregulv som kun er behandlet med spesialsåpe på barnerommene, og det er mye lunere ihvertfall. Ellers har vi lagt parkett - og det er såååå mye finere enn laminaten!

Man kan får nokså billig parkett flere steder i dag, så det er ingen grunn til å velge laminat egentlig? Rundt omkring her er det stadig tilbud og kampanjer.

Hva er argumentene mot parkett da? Er det prisen?

Skrevet

Eller hva er argumentene FOR laminat?

Skrevet

Ja det er jo det jeg mener også hehe, men de mener at man heller kan bytte ut om noen år når hun blir eldre eller når man skal selge..

Ja vegg til vegg er mitt største mareritt, mamma (som er heelt enig med H om at parkett er upraktisk) valgte å legge kremhvitt ullteppe på mitt barnerom! Husker det og grøsser hehe :) kjempe praktisk også med hvitt teppe som bare kan renses på et barnerom..

Skrevet

Nå ble jeg så kvalm av tanken på vegg til vegg teppe. De ter det ekleste jeg ser!!

Kan du hilse dem å si at det blir parkett uansett hva:)

Skrevet

Argumentene FOR laminat er at det ikke får blitt hakk eller riper i gulvet!

De mener det ikke er vits i å legge parkett når den bare vil se pen ut i 3 dager (jeg mener det er tull at den vil bli stygg i det hele tatt).

Prisen har ikke noe å si, skal man ha den fineste laminaten så må man ofte ut med mer enn hva man må for en grei parkett..

Skrevet

Hvis ikke prisen er viktig, hvorfor vurderer du laminat? Tro meg, har erfaringer med begge deler, og laminat ser rett og slett lite pent ut + at parkett er en mye bedre invistering. Parketten på soverommene er lik fin den, til og med den på lekerommet. Det er bare å ha et teppe så unngår man de verste ripene!

Skrevet

Hehe, har du lest innlegget eller?

Det står jo at hun IKKE vil ha laminat, mens alle andre er uenige med henne. Det er jo ikke sånn at man tar sånne avgjørelser alene heller da;-)

Skrevet

JEG vurderer det ikke hehe :) min kjære nekter rett og slett å kjøpe det, vil ikke gjøre noe mot hans vilje heller. Derfor lurte jeg på om det var mulig å finne laminat som så LITT pen ut :)

Skrevet

Vi har mange småskader i parketten enda den er nokså ny, men de vises ikke hvis du ikke vet om det. Men vi har valgt en lys parkett ( Ask som er et hardt treslag) og matt lakk, da vises nesten ikke riper.

Når det først blir skade i laminat så skal jeg love deg at det vises. Det blir liksom et hull, ikke bare et lite hakk som i parkett... Så på den mestergulvlinken over her - og laminaten der så akkurat like plastikk ut som all annen laminat jeg har sett. I virkeligheten så ser man stooor forskjell.

Skrevet

Mamma har parkett i stuen, samme har svigers, og tuppa har kastet lekeklosser som en gal hos dem alle, men det har ikek blitt noen synlige hakk eller merker av den grunn :)

Tror nok vi må krangle litt til hehe..

Skrevet

Ikke barna som har laget merker hos oss heller - det er faktisk mannfolk!!! Håndtverkere er langt verre enn 2-3 år gamle guttunger;)

Skrevet

Krangle i vei, jeg heier på deg:-)

Skrevet

Ja. Du finner noen som ser ut som blikkplater, også. Stå på krava, jente:)

Skrevet

Har forresten tregulv på barnerommene. Heller et ekte gulv med naturlig slitasje og riper etter lekende barn, enn et ripefritt, dødt et. Har sett haugevis av laminatgulv som ikke ligner grisen etter et par års bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...