Gå til innhold

ja nå er jeg alene :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har gått fra sambo pga han var utro...

føler han har tatt fra meg livet mitt :(

å i tillegg skal han i retten for å få 50% av omsorgen for vår 10mnd gamle sønn..jeg knekker fullstendig sammen her...jeg ber han på mine knær om å ikke gjøre dette..men har er bestemt,så lenge jeg ikke tar han tilbake skal han ta sønnen min..

hva er dette?? snufs.. han burde tenke på sønnen vår og ikke seg selv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han en dårlig far da?

Skrevet

Det er jo ikke egentlig noe galt i at han vil ha 50% samvær så lenge han tar seg av sønnen deres på en forsvarlig måte.

Men det er er ikke pent om han gjør det som hevn. Det er rett og slett lavmål.

Skrevet

ja det virker som hevn..han har nesten ikke hatt noe med sønnen vår å gjøre heller,jobbet sent og kom hjem en halvtime før leggetiden hans hver kveld..leker aldri med han når han først har fri,sitter bare foran dataen...jeg syns ikke han er en god nok far til å ha han 50% alene...

Skrevet

Kan han få 50% omsorg i retten da? Tror de bare "gir" 100% til den ene eller andre.

Skrevet

Og det skal ganske mye til for at han får de 100% med et så lite barn.

Skrevet

nei jeg vet ikke jeg.. han sier iallfall at han går til rettsak hvis jeg ikke er enig

hi

Skrevet

Bare drit i ham. Når du forteller hvordan det er, kommer retten til å være på din side:-)

Skrevet

Gå inn på forumene samlivsbrudd og aleneforeldre. Der vet de litt om dette. Ellers kan du jo høre med en advokat. Tror ikke han kommer så langt.

Skrevet

La han gå til rettssak. Det skal veldig mye til for at han får så mye ansvar for en så liten gutt. Dessuten er det kjempedyrt med advokat.

Har han vært utro mot deg,har han sviktet barnet sitt også.

Kjemp for alt ansvaret. Og la han ha helgebesøk.

Han høres kynisk ut som presser deg i en sånn situasjon.

Ikke skrive under på noe han legger framfor deg,uten at du selv har advokat.

Vær hele tiden 2 skritt foran han. Jeg anbefaler deg å finne din egen advokat så fort som mulig.

Håper uansett dere finner en fredelig løsning etterhvert, men akkurat nå må du holde hodet kaldt, og ikke la følelsene etter bruddet ta overhånd.

Lykke til.Vet dette ikke er lett, men du kommer deg gjennom det en dag. Det lover jeg deg.

:)

Skrevet

Klart du får omsorgen! Ikke fordi det var han som var utro, men fordi det er deg som er dame. Noen fordeler skal man jo ha.

Skrevet

det frarådes 50/50 fro barn under 3 år av barnombudet og det frarådes regelmessig overnatting for barn under 1 år. så en av dere får hovedomsorgen.

sansynligvis så er det deg siden du sansynligvis har vært hjemme med barnet osv

Skrevet

ammer du? skal du amme i 50%stilling da eller?

nei da, du han kommer nook ikke så langt skal du se. en ting er og true med og gå rettens vei, en annen ting er og komme dit;)

lykke til...

Skrevet

Har dere vært til mekling? Mulig familievernkontoret klarer å banke litt vett inn i skallen hans. Man burde ikke ha en slik fordeling med et så lite barn, og x-mannen din har alt og tape på en rettsak. Lykke til og stå på kravene dine.

Skrevet

Veldig skjelden far får 50% for et barn under 3 år. Fordi barn under 3 år trenger stabile forhold.

Det du skal gjøre er å skrive ned mest mulig av det han sier. Slik som at 50/50 er en hevn. Det viser jo hvor skrudd han er. Dessuten tar det lang tid før en slik sak havner i retten. Du kan trenere saken, be om mekling på mekling og snart er ungen 3-4 år.

Ei jeg vet om hadde klar sak mot faren, han mente han hadde klar sak mot henne. Tok 3 år før det havnet i retten. De vil så langt det er mulig prøve å unngå slike saker for en domstol.

Ta det med ro. La han rase fra seg. I forhold til det du sier om at han jobber masse kan han jo kanskje prøve å innse selv at han ikke har mulighet til å ha barnet sitt så mye.

Om han er en god far er det jo ikke noe problem, men slik du sier det får han aldri 50%.

Neste gang han truer deg med rettsak så si bare at det synes jeg du skal gjøre. Ikke la deg merke av kommentarene hans. Gråt når du er alene, men ikke la han se at det går inn på deg.

Han er nok snart tom når det ikke biter på deg. Så lenge du lar deg såre av han kommer han til å drive på.

Skrevet

Han trenger bare ta èn tlf til en advokat i samværsrett for å forstå at han ikke kommer noen vei med 50/50 i en rettsak for et så lite barn, med mindre han har noe alvorlig på deg.

Uansett, legg sviket til side for gutten din, gå i mekling og bli enige om en samværsavtale.

Skrevet

Be han ringen en advokat, så får advokaten ta jobben med å realitetsorientere drittsekken. Så flytter du/kaster ham ut, og hever deg over hele fyren.

Skrevet

De kommer nok ikke til å gi han 50% nei, fordi hvis foreldrene ikke er enig i det, så har ikke retten lov til å gi 50-50. Sa min advokat og familievernkontoret da jeg var igjennom dette for en stund siden.

Hva de kommer til å gi har jeg ikke peiling på. Men en ting er sikkert, hvis du nå skulle tenke på å vurdere 50-50 så vil jeg bare at du skal vite at det kreves MEGET godt samarbeid mellom deg og din x, altså 0 hat og 100% samarbeid mellom dere. Å godtar du 50-50 å vil endre på det i senere tid, så blir det vanskelig...

Skrevet

Min samboer sa også det når jeg gikk fra ham. Han sa han skulle gå rettens vei og at han ville gå for 50% . Da sa jeg bare at jeg skulle flytte til en annen by/fylke. Dette skulle han forhindre sa han og prøvde alt han kunne med advokater og nav. Det klarte han ikke og nå har jeg full foreldrerett for datteren min og han får ikke se henne engang. Grunnen til at han ikke får se henne er god (ikke noe jeg ville forhindret ham i å gjøre, om han ville gjort ting på en trygg og god måte for datteren vår).

De kommer ikke alltid like langt med handlingen som de gjør med truslene.

Jeg husker hvor nedkjørt og knekt jeg følte meg av de truslene hans. De psyka meg ut helt. Satt og gråt over datteren min selv om jeg prøvde å ta meg sammen. Ringte til barnevernet, trygdekontoret, advokater, you name it, for å få hjelp og råd. Alle stedene støttet meg og forsto at jeg var redd. De sa også at det beviser hva slags far han er, når han utsetter en nybakt mor for en slik frykt.

Da tenker du ikke mye på barnet ditt. Det barnet trenger mest er ei opplagt og glad mor som kan leke, smile og ha fine dager for å kunne stimulere/stelle/pleie babyen sin på best mulig måte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...