tintafant-m/2 jenter Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hvordan går det med dere med lange sykluser?? Jeg har ikke hatt mensen siden 27 januar, og det er vel sånn ca 53 dager siden... Har ingen aning om jeg har hatt El heller, da det titt og ofte kommer seigt hvitt slim... Lurte på dette med pyroksin eller hva det het... Kan man starte med denne når som helst uansett om man tilfeldigvis skulle være gravid også?? Har sett litt på apoteket, og det eneste jeg finner med pyroksin, er b total som har 2 mg. Hvor mange tbl skal jeg da ta?
Babyønske �� Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Det er er ikke noe i veien for å ta pyridikson om du skulle bli gravid, da det ofte blir bruk mot svangerskapskvalme. Kan hende du må spørre etter etter det på apoteket, er ikke alle plasser de har det framme, men bak disken i stedet for. Har de ikke inne så kan de bestille det til deg. Hver tablett er på 40 mg, som er betydelig mer enn de 2 mg i B-total. Dvs du må ta over 20 tabletter med B-total. Jeg har tatt 120 mg i ca 6-7 uker nå, kan hende er det for mye. Men jeg har hvertfall fått syklusen min på rett kjøl. Jeg slet med at den var for kort. Nå som ting har normalisert seg har jeg trappet ned til 80 mg. Kanskje kan du kan gjøre noe lignende? Dvs begynne på 120 og tappe gradvis ned hvis du ser det hjelper.
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 jeg er på dag 57 idag, og fortsatt ikke noe TR. Skikkelig kjipt, for jeg vil ha normal syklus... (ikke at jeg har hatt det noen gang før jeg begynte på pilla heller da) Har også prøvd å ta pyridoksin, men bare de 40 mg om dagen. Det hjalp ikke noe... Kanskje jeg skulle ta 120 mg jeg også???
tintafant-m/2 jenter Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2008 Tror ikke jeg satser på b total nei. Får vel spørre på apoteket. Hadde 35 dagers syklus etter p pille slutt, deretter 42 dager, og nå ser det ut til å bli en lang syklus... Kanskje vi skal hive innpå 120 mg snoopy?
snoopy81+tigergutt+plomma ツ Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 ja, det skader vel ikke å prøve en to tre???
Pariserdama Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Her hjalp det i allefall! Hadde sykluser rundt 35 dager og etter 1 mnd med 100 mg pyro. er syklusene tilbake til 27-28 dager, MYE bedre
tintafant-m/2 jenter Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2008 Ok. Får spørre på apoteket i morgen da.
Pooh Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Jeg er vel ca på dag 70 eller noe nå. Vet rett og slett ikke om jeg har hatt el denne perioden. Trodde en stund at jeg hadde hatt det, men det skjer jo ikke noe mer. Ikke TR og ikke positiv test. Men stikkinger i magen og ekstrem tretthet har jeg hatt lenge. Ømme brystvorter hadde jeg i to uker, men det er noen uker siden nå. Blir lei av å vente. Jeg vil som Snoopy ha vanlig syklus på 28 dager. Da går prøvingen litt lettere. )
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Hmm.. jeg går også på pyridoksin, en hvit boks med rødrosa etikett a 2mg. Kan ikke se det har hjulpet nei, nå er jeg på dag 48 og drittlei dette syklustullet! Har de sterkere på apoteket da? har ikke funnet noe jeg :/
Babyønske �� Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Det finnes pyridoksin på 40 mg pr tablett ja. Hvit boks med grønn etikett. Men i mange apotek har de den bak disken, og ikke framme i hyllene. Så du får nesten spørre betjeningen
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Først vil jeg bare si at jeg ikke er kjent med pyridoksin.. D som hjalp meg var Primolut-N, de taes over 10 dager, så får man blødninger etter 2-3 dager, en el. to slike kurer (med 4 ukers mellomrom) kan være nok til å få litt system på ting. (bruk da prevensjon i den perioden !!!!)
LINDA*** Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 prevansjon fordi.......? DEN skjønte jeg ikke helt..
tintafant-m/2 jenter Skrevet 18. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 18. mars 2008 ikke jeg heller. Jeg fikk primolut da jeg skulle prøve på nr 2. Hadde da ikke hatt mensen på 6 mnd, og skulle prøve med primolut for å se om jeg i det hele tatt fikk mensen. Noe jeg da gjorde etter å ha brukt primolut en gang. Men jeg fikk ikke mensen flere ganger før jeg ble gravid 5 mnd etter avsluttet primolutkur. Hørte ikke noe fra gynekologen om å ta den flere ganger. Han snakket om at om jeg ikke fikk mensen etter primolut, måtte det være noe veldiggalt i systemet mitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå