hm hm Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Han er 3 mnd og våknet for en liten stund siden helt krakilsk, hørtes ut som om han hadde det veldig vondt. Så løftet jeg på bodyen og oppdaget en flammerød kropp - masse røde tørre flekker + rødflammet. Han er veldig tørr på hele kroppen, i hodebunnen, ved øyebrynene og disse røde flekkene ved halsåpningen, armhuler og ledd. Nå var det over hele brystet og magen. Han har også vært plaget med veskende sår bak ørene. Kan dette være atopisk eksem? Og / eller annen eksem??? Han er jo bare 3 mnd? Og får kun morsmelk... Smurte han inn med acreme nå og han sovnet igjen. Men nå må jeg løpe på apoteket i morgen slik at vi ikke sitter her i påska med en stakkars liten baby som klør.... Tar gjerne imot gode råd...
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Ja, det kan det være. Men har han noe feber eller slikt? Kanskje en liten tur til legen i morgen hadde vært en god idè?
hm hm Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har gått over til bare bomull og Neutral vaskemidler for noen uker siden fodri jeg oppdaget han var så innmari tørr... Jeg har ikke merket noe feber heller. Han er så rolig en gutt og skriker veldig sjeldent, men jeg må nok kanskje ringen legen i morgen...
Sjokoladekaka Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Kanskje det kan vere noke du har ete, om han kun får mm? Ta ein tur til legen, kanskje du får eit "vidundermiddel" som kan redde påska:) PS! kløe er ei slags smerte, og smertestillande kan hjelpe, om det er krise:)
2 søte småpiker Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Ville tatt en tur til legen ja. Datteren min har nettopp fått atopisk eksem og klødde seg til blods, så om det er det han har, så er det ikke rart han skriker stakkar. Håper dere finner ut v det. God bedring til babyen din.
hm hm Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2008 Hva skjedde hos legen da? Hvordan stiller de diagnose? Ved å se på det??
Honningmelon Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Eldste min fikk atopisk eksem da han var 2 mnd gammel. Jeg ammet også bare. Vi ble henvist til en barnelege, og der tok han prikktest. Han reagerte på egg og melk, men den allergien var borte igjen ved 10 mnd alder. Vi fikk i tillegg kortison som vi smurte på da det var ille. Ellers har vi smurt med en god fuktihetskrem for atopisk hud.
Gunni_2 Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Høres ut som atopisk eksem. Gutten min har det samme. Helsesøster sa at det beste var å prøve å forebygge ved å smøre inn hele kroppen med en litt fet krem, en gang for dagen. Apobase (blå tube) var fin til dette. En kan tulle babyen inn i et håndkle mens kremen trekker inn i huden. Gutten min digger forresten å bli smurt inn, han gliser fra øre til øre og koser seg
hm hm Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2008 Tror jeg skal prøve litt kremer og slikt først også heller dra til legen hvis det ikke blir noe bedre. Det er jo ikke stort legen kan gjøre sånn umiddelbart heller sikkert. Det er jo flust av råd på nettet ser jeg:)
Sjefsmegga Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Med tanke på at det er stengt på de vanlige legekontorene fra torsdag så ville jeg ha tatt turen innom legen i dag eller i morra....sånn for sikkerhets skyld. Mulig ungen trenger noe reseptbelagt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå