Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 har funnet en kjempe fine kjole som jeg har lyst å ha på meg ut på kvelden, da brudekjolen har langt slep å er tung å trasse på hele kvelden.. www.apollo-fashion.no gå inn på Ball/Fest/Selskap trykk på WD å bla ned så du komme til WD020.. denne kjolen er lys rosa, så kan jeg bytte om til den utpå kvelden? har ikke lyst på den i hvit da jeg likte den så godt i den rosa fargen, å kan bruke den i andre selskap en dag også.. skal jeg gå for denne kjolen? tror dere at folk vil se rart på meg da?
Kanutten83 Skrevet 18. mars 2008 #2 Skrevet 18. mars 2008 Hvis du har lyst, hvorfor ikke? Det er jo ditt bryllup:o) Jeg hadde ikke sett rart på deg i hvertfall, bare syntes du er fin:o)
mom-to-be Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Den er jo ikke veldig typisk det man forbinder med brud da, men hvis du liker den så hvorfor ikke? Ingen ser nok rart på deg!
Eline på vei med nummer to Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Hvis du vil så må du bare gå for det, men jeg må innrømme at jeg ville synes det var litt rart...
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 Jeg synes at det kommer litt ann på hvor festen skal være jeg. Hvis du skal være innendørs/på samme sted hele kvelden, synes jeg ikke du skal skifte. Ja, en stor brudekjole er stor, tung og upraktisk, men det er da mange bunader også? Sikkert mange gjester som ville ønsket kjolen sin til h**** utpå kvelden, når de ser at selv bruden blir mer casual. Når det er sagt, vurderer jeg samme løsning selv. Det er fordi jeg vil ha langt slep på kjolen, og festen på kvelden skal muligens foregå i et naust. Å drive og klatre over benker og kanskje bli litt skitten (går jo ikke ann å få et naust helt rent!), er utenkelig med en stor kjole. Men da er det altså en veldig god grunn til det, og jeg skal også si fra til gjestene om at pene bunader ikke hører hjemme utover kvelden.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #7 Skrevet 20. mars 2008 I mange andre land er det helt vanlig å skifte av seg brudekjolen utover kvelden og jeg hørte på tv her om dagen (god morgen norge??) at det visstnok begynner å bli mer vanlig her også. Og når du først skal bytte kjole i løpet av kvelden så synes jeg dette var en veldig fin kjole! Poenget med å skifte må jo være at det er en kjole som er enklere enn brudekjolen og det at den er lys rosa tror jeg ingen vil reagere på, det er jo ikke "selve brudekjolen" uansett. Argumentet med at bunader også er tunge og kjedelige å ha på seg hele kvelden synes jeg ikke du skal tenke på. Jeg har aldri opplevd at noen har hatt på seg bunad hele kvelden i bryllup uansett, folk har enten hatt den på seg i kirken og byttet til middagen eller byttet rett etter middagen. Og jeg synes ikke dette var en kjole som er for lite formell for bryllup og ingen av gjestene bør føle at de også vil bytte av seg kjolene hvis du kommer med denne.
Vannmann35 Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 Jeg synes kjolen var fin jeg :-) Men - jeg synes ikke vi nødvendigvis skal adoptere alle mulige skikker fra utlandet. Har selv en venninne som bor i Hong Kong - der skal bruden ha 3 forskjellige kjoler. Det er fint og flott det, men også mye mas og stress, samt kostbart. Var også selv i et bryllup hvor bruden byttet til en langt mer uformell kjole ut på kvelden, og må innrømme jeg ble litt irritert der jeg gikk i min stivpyntede kjole og gnagende høyhelte sko... Hadde også gjerne villet skifte dersom jeg visste det var lov. Uavhengig av dette - har du lyst har du lov - det er din dag til syvende og sist!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2008 #9 Skrevet 20. mars 2008 takk for svar alle sammen har tenkt nøye gjennom dette nå, å har funnet ut at jeg vil bare ha på meg brudekjolen hele kvelden brudekjolen kan vi kun gå med 1 dag, mens selskaps kjole kan vi ofte gå i.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå