Djoolia 07+08+12 Skrevet 18. mars 2008 #26 Skrevet 18. mars 2008 Dette er jo selfølgelig opp til hva en selv vil. Regner med at alle som gjør det er klar over at hvem som helst faktisk kan kopiere bildene. Jeg har en venninne som har lagt ut masse bilder av både meg og ungen min på nettby og facebook, og jeg rapporterte faktisk dette til nettby,sånn at hun var nødt til å slette bildene.
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 18. mars 2008 #27 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har side på facebook, og er allerede nå veldig restrektiv på hva jeg legger ut av bilder (og annen info) der. Jeg har også tenkt litt på dette med å legge ut bilde av babyen eller ikke. Ser at våre venner og bekjente praktiserer litt ulikt. Nå har jeg lagt inn i profilen min at det kun er de på vennelisten min som kan se siden min. Så hvem som helst kan ikke se, men de som administerer nettiden kan sikker se og kopiere hva de vil... Dette er noe man bør tenke på, og gjøre det som føles mest rett for en selv synes jeg... Jeg er ennå i tenkeboksen når det gjelder bilder av babyen.
Vannmelonen Skrevet 18. mars 2008 #28 Skrevet 18. mars 2008 Det går et klart skille mellom jobb og privatliv, det er jeg helt enig i. Men, min opplevelse og erfaring tilsier at adferd på fritiden på ofte reflekterer adferd i jobbsammenheng. Jeg synes det er viktig både for arbeidsplassen min og for mine ansatte at jeg samler mest mulig informasjon om søkere, slik at jeg kan ta en god beslutning. Jeg ser ingenting galt i det.
juli-prins:) Skrevet 18. mars 2008 #29 Skrevet 18. mars 2008 Jeg ville aldri lagt ut bilder av min kjære baby på nette, enten om det er på facebook eller hva det måtte være!Og det har ingenting med om mann er stolt eller ei, det går på å verne om den lille kjære:)
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #30 Skrevet 21. mars 2008 syns dette tar helt av, greit å ikke legge ut nakenbilder av barnet sitt, men et par bilder sammen mamma fullt påkledd og så ung ser ikke jeg noe problem med. Men syns det er helt uaktuellt å legge ut nakenbiler, uansett hvor uskyldige de måtte være.. men et bilde av mor med barnet på armen ser jeg ingen feil med. jeg vil nok legge ut bilde av meg og lillevenn når han/hun kummer til verden.
<3 mine søte små<3 Skrevet 21. mars 2008 #31 Skrevet 21. mars 2008 Trenger da ikke å vaære upassende bilder av barna... Når jeg får mitt lille nurk. vil jeg så klart legge ut bilder.. hvem vil ikke visr frem ungen sin? Dekker du til barnet ditt når dere er ute? Når sommeren kommer, får ikke dine barn springe nakne, eller i badetøy.. ?? Tenk hvis noen skulle ta bilder av dem?? det blir for dumt å være for paranoid- synest jeg
Rascal_4.11<3 Skrevet 21. mars 2008 #32 Skrevet 21. mars 2008 Jeg kommer til å legge ut ett par bilder av en fullt påkledd unge, mest fordi jeg har en stooor familie spredd utover landet og det er en enkel måte å vise fram gullet, jeg vet selv hvor lett det er å komme inn på passord beskytta sider, til og med jeg får til det og jeg har bare litt over gjenomsnittet flink i data. Men så lenge bildene er uskyldige så tar jeg sjansen på ett par, jeg har bare nære venner og familie på facebook og bare venner kan se profilen min på lovligvis iallefall..
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2008 #33 Skrevet 21. mars 2008 Jeg legger ikke ut bilder som er nye eller som viser hele ansiktet på barnet mitt. Dette litt pga at faren hans er politi og også det at bilder kan bli misbrukt. Barnehagen hans har også fått beskjed om at det ikke skal legges ut bilder av ham på deres hjemmesider. Synes ikke folk skal legge ut bilder av barna sine på nettet. Bruk i tilfellet passordbeskyttede sider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå