Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hva syns dere om halshugging som henrettelsesmetode??
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Generelt i mot henrettelser. Jeg mener at når man har utført en handling som gir straff i form av henrettelse, bør man ikke få slippe unna. Det er jo familien til den henrettede som får straffen.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Henrettelse som straff? Ville ikke livstid i et lite bøttekott vært bedre som straffemetode? Ved henrettelse slipper man faktisk unna lett
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 henrettelse er rett og slett dobbelt moral!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Er i mot henrettelse...men livstid i fengsel må vel være den værste straffen..
*H* Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 nei jeg syns ikke henrettelser er noe bra i det hele tatt. de har sikkert oftest gjort noe fælt, men er vi noe bedre når vi dømmer dem til døden? syns da heller de kan råtne i fengsel og få "dommen sin" av sin"gud", uansett hvilken gud dette er. jo så er det dyrt å ha fengsler, og det er kjipt om de skulle rømme og gjøre det samme igjen. men å drepe andre mennesker med "lov"? nei det syns jeg ikke vi skal gjøre. TENK da om personen er feil dømt. det har jo skjedd flere ganger det, at noen er henrettet og senere funnet ut at åååj det var ikke h*n som gjorde det nei... halshugging syns jeg er grotesk. henging, steining, dytting utenfor stup, gruppevoldtekter foran hele byen. USJ. har jo uttrykket mitt syn ovenfor dødsstraff, men skal de gjøre det får de nå i hvert fall bruke sprøyte/medisiner.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 jeg er også veldig imot dødsstraff.synes det er dobbeltmoral og helt forkastelig. ja det kan hende personen som blir straffet gjør noe forkastelig men det gir oss overhodet ingen grunn til å drepe det mennesket. bruker man hennrettelse som metode ,ja da er vi like ille.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 har du anonym et problem??var d en liiiiten skriveleif i d lille innlegget der d stor" henrettelse er rett og slett dobbelt moral" skjerp deg ..så barnslig d går an å være..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå