Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Jeg begynte å gi mini grøt for 1 mnd siden, i begynnelsen spiste han godt, men nå de siste par ukene har det vært veldig opp og ned med spisingen. De dagene hvor han spiser godt blir det ca. en halv grøtporsjon morgen og kveld, og noen dager blir det bare noen skjeer. Jeg har prøvd å bytte grøttype og gi fruktmos sammen, med det virker ikke som han er sulten. Han får mm i tillegg. Noen som har noe tips for hvordan jeg skal få han til å spise mer? Er det noen grøttyper som faller bedre i smak enn andre?
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Prøv småfolk sin 8-mnd grøt med bringebær. Den gjorde stor suksess her. Vet om flere kresne små som liker den grøten best.
Stine fikk Ariana *19.08.07* Skrevet 18. mars 2008 #3 Skrevet 18. mars 2008 Variasjon e viktig så de ikke går lei. Men hvis barnet er trøtt og uopplagt spiser d mindre også. Prøv å ha 1 måltid med grøt en stund til. Kan henne d blir for mye, siden d er en mnd siden du først startet med grøt.
yret Skrevet 18. mars 2008 #4 Skrevet 18. mars 2008 Gir du melk før eller etter grøten? Her måtte vi gi etter, ellers orket hun ikke noe som helst. Noen barn bruker lang tid på å bli glad i fast føde. Vi brukte faktisk 1,5 mnd på grøttilvenning, men nå glir det ned på høykant. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå