Gå til innhold

LOTP - nå er vi flere som lurer;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor kan man ikke male eikekjøkken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehehehe tja si det. For det første tror jeg ikke det vil bli pent pga strukturen i eiken. De fleste laserer eik. En annen ting er at eik er litt sånn edelt trevirke. Furu maler man, men ikke eik hvis du skjønner hehehehehe. En tredje ting når det gjelder akkurat det kjøkkenet i det aktuelle huset så vil du aldri bli happy med speilene på dørene (med bue øverst). Tror du liker det litt mere glatt:)

Skrevet

Ja, jeg liker det litt mer glatt egentlig, men syns ikke det var så gale. Med hvite dører og stålhåndtak hadde jeg helt fint overlevd;-)

Snakket med mamma og hun sa at man i så fall burde fått profesjonelle til å spraylakkere.

Skrevet

Men sandpapir og tålmodighet kommer du langt...

Blir sinnsykt dyrt å leie inn folk til å gjøre alt i hvertfall.

Skrevet

Mamma sa (hehe) at det ikke nødvendigvis ville bli så dyrt, og at det var billigere enn å bytte skapdørene.

Sandpapir skal jeg få tak i, men tålmodighet (av den typen) har jeg IKKE;-)

Skrevet

Sandpapir (pusse litt) maling/riktig maling) og rulle! Pensel først i kriker og kroker, og en liiiten god rulle. Blir så bra så. Strukturen i treet er det jo mange som vil ha! MEN hvis du vil ha andre til å gjøre det, spør hos en lokal bilforhandler (lakkeringsverksted) flere steder her i byen som gjør det for en rimlig penge.

Skrevet

Evt så kan man jo bytte fronter da...

(skjønner dette kommer fra en annen tråd jeg ikke har lest dog så jeg vet jo ikke heeelt hva det er snakk om!)

Men det koster iallefall mye mindre med å bytte bare fronter enn hele kjøkkenet.

Vi har akkurat fått pristilbud på å bytte fronter og benkeplate, vask osv osv.

Havnet ut over 20 lapper billigere enn billigste løsning på kjøkken:)

Skrevet

Spørs jo helt om det er lakkert eller ikke.....er det lakkert blir det fort dyrt. På de fleste kjøkken kan man fint bytte bare skapdørene. Ville sjekket priser for å sammenligne uansett.

Skrevet

Er det lakkert så blir det å pusse, er det oljet så må du nok sjekke malingen osv, eller olje de på nytt! Vi har nettopp satt inn olja eikekjøkken nå, ble strøkent ja:D Dritt fornøyd jeg;)

Skrevet

vi sprøytemalte våre eikedører når vi fikk de fra fabrikken . . .

her er det vi gjorde :

pusset ned med sandpapir

blandet malingen med litt rødsprit og sprayet på i 3 omganger .

og strukturen i eiken syns jeg bare er veldig fin på mitt kjøkken da.

vi brukte forresten en lys farge som heter elfenben.

en annen ting er at når vi reiste rundt å fikk tegnet kjøkken til det nye huset vårt så var flere av tilbudene vi fikk på malte eikedører . . . så ja, det er nok vanlig å male eik også .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...