Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby som er 6 måneder, og som er veldig aktiv. Han er i aktivitet hele dagen. Sleper seg fremover i leiligheten. Vi bor i Oslo og jeg lurer på om café-besøk i byen med babyen er lurt for øyeblikket? Han sitter ikke så mye i ro, vil på magen, og kommende tenner plager han. Han våkner også lett når vi kommer inn et sted med mange lyder. Han har ikke fått faste tider til å spise ennå, spiser så lite av gangen fordi han er så ivrig til å fortsette å være i aktivitet igjen. Lurer på hvilke erfaringer dere har, og hva dere gjør/ville ha gjort? Vil det beste for gutten. Er litt hønemor..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange nye inntrykk og lyder kan bidra til at han holder seg roligere og kanskje også sover litt ekstra.

Utover det ville jeg valgt en barnevennlig cafe, tatt med leketeppe og satt dere ned og koset dere.

Og at du ennå ikke har vært på cafe med baby overrasker meg faktisk!

Skrevet

Takk for svar.

Vi har værtmasse (og fortsatt er) på café med han, men lurte på om jeg skulle vurdere å heller treffe folk hjemme hos hverandre slik at han får lekt mer på golvet. Men det var en idé å ta med leketeppe på en barnevennlig café.

Skrevet

Hjemmetreff er jo genialt da, og veldig hyggelig.

Her løste vi det med at alle tok med 20 kr eller så til vertinnen som stod for mat.

Evt at alle tok med noe (pålegg og drikke) mens vertinnen stod for brød.

Noen passet unger mens andre dekket bord etc.

Hjemmetreff er kjempekos!

Skrevet

Mekka er en veldig barnevennlig cafe (i Oslo). Der har de til og med en lekekrok!

Skjønner "problemet" ditt forresten! Har det på samme måten med lillemann. Nå for tiden foretrekker jeg derfor å gå på besøk til folk.

Fikk forresten et tips om at når det våres i bakkan så er det koselig å ta babyen med ut i park. Det er bare å ta på ungen en regnbukse eller lignende, så kan han kravle rundt uten å bli våt.

Skrevet

På cloudion i på Frogner har de også lekekrok.

Jeg har forøvrig aldri hatt problemer med å gå på kafe med boppeloppejenta mi, men det var perioder som besøkene var litt kortere enn andre. Steder med store sofaer som de kan ligge litt i pleier også å fungere greit.

Om bare litt kan gutten din sitte i stol, og det kan du glede deg til, hva kafebesøk angår:) Da blir alt veldig mye lettere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...