Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Hvor stor sjanse er det for at fosteret dør da? Så hjertet slo i uke 10. Men jeg har hatt en veldig stressende tid nå, med konflikter her hjemme og jeg er opprørt og frustrert hver dag. Ikke greid å kutte ned på røyken, har vel kanskje heller røyka mer siste ukene Er i uke 14 nå, men føler meg ikke gravid. Ikke følt noe liv enda som jeg vet sikkert. Jeg har blitt så redd for at fosteret er dødt pga alt som har skjedd.
miobell Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 om du så hjerte slå på ul i uke 10, er der i allefall svært store sjanser for at dette skal gå bra! ;-) Og en sier jo at mange lett "glemmer" at en er gravid de første ukene i 2.trimester før magen begynner å vise og/eller en merker liv. Hørt det kan være ganske så typisk for flere. Når det gjelder konflikter i heimen o.l så tror jeg nok ikke det i seg selv kan være nok til å skade babyen i magen din, men det er jo veldig stressende for deg og kan gjøre deg ekstremt sliten etterhvert. Så sånn sett er det ikke bra. En trenger å lade energinivået og ta vare på seg selv nå, men det er vel i hovedsak for å holde sin egen form ok?!.. Det å røyke er jo, som du vet, ikke gunstig, så håper du klarer å jobbe med å kutte ned og ut på det nå som du er gravid. Da føler du nok med en gang at ting er bedre i forhold til babyen i magen.. Og er du veldig nervøs for den lille, kan du jo oppsøke en privat ultralyd klinikk? Bedre det og få konstatert livet i magen der, enn å gå rundt og være engstelig. *klem*
TM 28 Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Kan jeg få anbefale at du reiser bort fra stress etc for en liten periode? Gjorde det samme, av hensyn til både meg og babyen. Bare noen dager borte, for å slappe av og sånt... De rundt deg burde jo ta ekstra hensyn til deg nå som du er gravid. Si det til dem. Og ang. å ikke føle seg gravid - hadde det samme selv... Ingen "plager" som kvalme etc, eneste var humørsvingningene Utenom det var jeg (og er) som vanlig. Men det er vel ikke lenge før neste UL på deg, da får du se det på skjermen. Ønsker deg alt vel
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Konflikten går ut på at mannen min er utro og vi skal separeres, men han flytter søren meg ikke ut! Det er så frustrerende. Hiv han ut sier alle, men loven er ikke sånn desverre, politiet kan ikke fjerna han før separasjonen er innvilget, noe som kan ta lang tid fordi han ikke vil skrive under Jeg har levd i et helvete siste 4ukene. Han tar ikke noe hensyn i det hele tatt. Den beste tida i livet vårt, eller den skulle vært det, har blitt den desidert værste. Jeg tar nok med meg barna og drar bort, hvertfall fra lørdag til søndag.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 da trenger du virkelig en pause ja!!! og ikke minst barna. vet jo ikke hvordan dere krangler, om barna ser og hører eller noe, men uansett sanser de at noe er riv ruskende galt, og de ser nok godt at mamma er lei seg. barn er svært lojale og spiller kanskje hard utenpå, men de er så sårbare. ta de med deg bort litt. kos dere sammen! og han mannen....en egoistisk kødd. be om hjelp fra alle kanter for å bli kvitt han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå