Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 for en del år tilbake hadde jeg et "forhold" til en mann som var gift.. noe jeg vet var galt og som jeg angrer på den dag i dag.. men er ikke det som er tingen.. en venninne av meg skal gifte seg nå i sommer med en mann... denne mannen er broren til konen til han jeg hadde et "forhold" til... ettersom jeg den gang var dum og ikke hadde nok i hodet til å skjønne at det jeg holdt på med den gang var dumt, kommer konsekvenser nå i ettertid... jeg har fått beskjed på at jeg ikke er velkommen i brylløpet til min venninne pga den feilen jeg gjorde for mangen år siden... hennes kommende mann sier at dersom jeg kommer i brylløpet blir det ikke noe brylløp... jeg føler at det er grådig dårlig gjort... alle kan gjøre feil.... men at jeg skal bli straffet så mangen år etter at det er skjedd syntes jeg er urettferdig... alle kan gjøre feil og alle kan forandre seg... burde man ikke få en sjangse til å vise det??? dessuten var det denne gifte mannen som oppsøkte meg den gangen og tok insjenativ til alt som skjedde.. jeg godtok selvsagt at det skjedde noe jeg aldri skulle gjort.... men hadde jeg bare kunne skrudd tilbake tiden skulle jeg gjort det anderledes.... men føler meg litt sviktet av venninnen min nå.. er dette egoistisk av meg???
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Man må vel være to for at det skal være et "forhold"?I mine øyne er den gifte mannen som har gjort noe galt uansett. Det var jo ikke du som hadde gitt noen løfter om å leve i "evig troskap" eller hva det nå heter. Selv om det kanskje ikke hjelper noe, syns jeg det er dårlig at du ikke er velkommen i bryllupet pga det. Du og venninna di har sikkert kjent hverandre lenger enn hun og hennes "tilkomne", og det er jo heller ikke din "feil" at mannen hun fant tilfeldigvis var broren til han du hadde hatt et forhold til.. Men de tenker vel mest på stemningen i bryllupet deres da...:/
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 synes igrunn det var ganske urettferdig.. det du gjorde var jo ikke bra, men det vet du jo selv.. dessuten var det han som var i et forhold, ikke du.. så han må selv ta ansvar for det som har skjedd.. de kan jo ikke straffe deg for det nå! folk forandrer seg.. synes du burde ta det opp med henne.. forstår at broren til "kona" kansje er litt bitter, men det gir vel ikke han rett til å utestenge deg fra bryllupet.. synes ikke det er egoistisk av deg jeg..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 HI her.. jeg har kjent henne mye lengre enn han.. og hun ønsker og vil at jeg skal komme, men får ikke lov av sin kommende mann... men men... syntes bare det er kjempe trist.... jeg har gjort en stor brøler.. og ja det var dumt av meg.. men det er mangen år siden... hvor lenge skal jeg straffes.. føler ikke jeg kan komme på besøk der lengre.. ettersom jeg er så sterkt misslikt av hennes mann... føler det ødelegger mye av vennskapet... for jeg vil ikke trenge meg på til noen der jeg er så misslikt og uøsket.. syntes bare det er kjempe sårt..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #5 Skrevet 18. mars 2008 den som er singel er aldri skyld..... det er han som hadde forpliktelser, så han var utro mot sin kone. for alt du visste var han og singel... han kunne vært på vei ut av ekteskapet el.l. jeg snakker av erfaring... en venninne hadde et forhold til en på si.... mannen hennes ble rasende på den andre mannen, men da en kompis sa at han tross alt var singel, hadde lyst på henne, og at han nok ville gjort alt for å få den han ville selv, så innså han at det var hans kone som kunne lastes. jeg syns absolutt det er dårlig gjort at du ikke er velkommen. egentlig burde det vært HAN som ikke skulle vært velkommen!!!! så selv om du angrer.... det er alltid den med forpliktelser som skal unngå slikt.
2SmåTroll Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 vannskelig det der, men kan jo tenke meg at søstra til mannen som skal gifte seg skal ditt. Og hvis ikke hun klarer og være i samme rom som deg pga dette, så skjønner jeg at han velger familie, fremfor venninna til sin kommede brud.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Må si jeg syns litt synd på hu venninna di som skal gifte seg jeg. Alllerede nå skal mannen bestemme hvem av sine venner hun skal få lov til å invitere eller ikke. Ikke noen god start spør du meg.... Hadde det vært meg hadde jeg krevd å fått invitere hvem jeg ville. Og siden dere fortsatt er venninner skulle en jo tro at venninna di har godtatt det du gjorde. Når det gjelder det som skjedde mellom deg og mannen så ligger det jo flere år tilbake i tid, og da er det jo på tide å legge det bak seg. Har kona til mannen tilgitt han det som skjedde, bør hun stå for det. Hun må jo regne med at hun i enkelte tilfeller vil møte på deg, og det er jo også en del av det å komme over det som skjedde. Blir litt provosert når jeg leser sånne innlegg egentlig. Hvem er de som tror de er så mye bedre at de syns de kan dømme andre. Har de aldri gjort ting de angrer på selv, og skal det man har gjort forfølge en resten av livet????
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Hvis det er et lite bryllup med få folk til bords, skjønner jeg at faren for trykket/dårlig stemning er til stede. I motsatt fall, kan de jo bare plassere dere langt fra hverandre - dere klarer vel å oppføre dere....? Det kan virke som at brudgommen bruker anledningen til å straffe deg litt ekstra, noe som er totalt urimelig. Så kjedelig for deg som har lyst til å være tilstede i din venninnes bryllup.. Du kan kanskje ta sjansen på møte opp der vielsen skal foregå ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 HEI... HI HER... denne konene til mannen jeg hadde et forhold til vet ikke noe om det som skjedde... så hun er helt uviten om det som har skjed.. eneste grunnen til at min venninnes kommende mann vet noe om det er fordi venninnen min har fortalt han det..... selv er jeg i et nytt forhold og venter barn om 1 mnd.. min samboer jobber for denne mannen jeg har hatt et forhold til og har ingen problem med det som har vært før... så enenste grunnen jeg er uønsket er fordi min venninnes mann vil føle seg uvell om jeg kommer med tanke på det som har skjedd for mangen år siden... jeg syntes det er sårt fordi jeg har gjort en kjempe feil for mangen år siden og blir enda straffet for det.. fortjener ikke folk en ny sjangse?? jeg er i fast forhold og har vært det snart i 3 år.. så hva er de redd for?? men ser at vennskapet vårt blir litt annderledes nå.. for jeg kommer ikke til å besøke denne venninne min når hennes mann er der ettersom han har et slikt syn på meg og viser så sterkt at han missliker meg og at jeg er uvelkommen.. vil ikke besøke folk som ikke ønsker meg der...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 En skikkelig dømmende mann venninna di har funnet seg altså. Lurer på om han er så perfekt selv? Skjønner godt at du er skuffet, hadde blitt kjempe skuffet hadde det vært meg som ikke fikk komme. Men siden det har gått så mange år og det ikke er noe mellom dere nå, skjønner jeg ikke hvorfor du ikke kan få komme. Er han fortsatt redd at du skal prøve deg på mannen til søstra hans?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Når ikke kona vet noe om det som skjedde, er det jo enda mindre forståelig at du ikke kan få komme! Som jeg sa tidligere; du blir litt ekstra straffa..og det er brudgommen som har problemet, syns jeg. Og som mange sier her: Venninna di har også et problem når hun gifter seg med en mann som ikke greier å bearbeide følelsene sine og legge ting bak seg - ting han strengt tatt ikke har noe med...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 HI HER. vet ikke hva han er redd for.. vi har jo akkurat kjøpt hus og venter barn med min sambo... og jeg hadde jo hatt med meg min sambo om jeg skulle gå... og denne konen vet jo ikke noe om det som skjedde.... og han jobber jo for denne mannen jeg har hatt et forhold til.. å ja jeg har lært av mine feil og er ikke dum... men hva er det de redd for?? skjønner ikke.. men men.. jeg skal ikke lage noen scener. har ønsket dem lykke til og håper de får den beste dagen i sitt liv....
Venter på bitteliten Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 Jeg synes i grunn det er simpelt og smålig av din venninnes kommende mann. Etter så mange år går det an å legge ting bak seg. Man BØR faktisk legge ting bak seg, ellers fortsetter det å forgifte hele ens tilværelse. Som i dette bryllupet for eksempel – det er jo ikke hans søster som kommer til å lage kvalm. Hun vet jo ikke noe om det. Det er HANS tanker og følelser som ødelegger – og det går først og fremst ut over den personen han burde holde høyest av alle – nemlig din venninne! Så hvis du kommer i bryllupet så gifter han seg ikke?? Skal han liksom elske henne mindre da??? Også på grunn av en feil som hennes venninne gjorde for mange år siden? Det blir litt : «Nei, jeg vil ikke være med hvis du gjør sånn og sånn» - de leker denne leken i barnehagen også – uten at det blir noe mer sjarmerende av den grunn... Nei, ærlig talt. Som noen andre sier over meg – det er ikke noen god start på et ekteskap når den ene parten går inn i «farsrollen» og dikterer hvem den andre skal ha kontakt med... Du angrer jo på det som skjedde – hva mer kan du da egentlig gjøre i ettertid?? Fortsette å piske seg selv i all offentlighet? Det er mulig du aldri kommer deg i dette bryllupet, men jeg synes i alle fall ikke det er du som har grunn til å skamme deg for akkurat det!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Hadde du vært min venninne som jeg ønsket skulle komme..hadde jeg nok sagt til min kommende mann..at dette er en vennninne jeg har hatt lengre enn dette forholdet..og får jeg ikke invitert henne, så får vi heller bare avlyse hele bryllupet!!! Klart man bør jo holde seg unna gifte menn..MEN er jo de som er opptatt ikke de single man har et "forhold" til.. er de gift enda? kommer han du hadde et "forhold" til i bryllupet da? for han burde ikke være invitert visst du ikke fikk komme..han som gjorde noe galt, lell du burde holdt deg unna en gift mann
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 HI her... de er gift enda.. vet han holder på med andre damer nå.... min sambo jobber jo for denne mannen og har sett han i flere tilfeller der denne mannen går å klapser de kvinnlige ansatte på rompen... noe jeg syntes er upassende for en sjef... min sambo fikk hjem en ullgenser av denne mannen som var gave til min sønn på 3 år som ikke sambo er far til.. men siden sambo har vært med fra fødsel nesten er han guttungens pappa ettersom ikke guttungens ekte pappa er inne i bilde.. da sa denne mannen til sambo etter noen dager...: skal ikke "siv".... takke for gaven??? eller skal jeg ta det i natura etter du har trimmet henne litt etter fødselen:.... hva i helvete er det noe for å si.. er ikke jeg som er slasken her., men jeg som blir straffet,.,
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 Sånn er det alltid...slaskene kommer seg unna, andre må ta støyten...verden er urettferdig.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 usj for en fyr!! Vet venninna di sin kommende mann om hvordan han holder på nå da?!? Han burde heller tatt en prat med sin svoger ja!! og ikke utestenge eg fra bryllupet..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 HI her. har snakket med henne om det.. så rekner med hun har sagt det videre.. men vet ikke..
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #19 Skrevet 18. mars 2008 Jeg synes også at det er en kjip situasjon å komme opp i, og at det ikke bare er å velge hvem som skal få komme og ikke. Men jeg skjønner at familien må komme fremfor venninne.. Både for husfreden, og for familiefreden.. Ikke alt er rettferdig, men noen ganger må man ta valg man ikke liker, og bare godta at det er slik det er.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #20 Skrevet 18. mars 2008 ja men nå er det sankk om at det er kun mannen til venninna hennes som har problemer med at hun kommer da..kona vet jo ingenting!! Synes det er smålig av mannen hennes ja..hadde ikke vært min mann som fikk agt til meg at venninna mi ikke fikk komme!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå