Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 for en del år tilbake hadde jeg et "forhold" til en mann som var gift.. noe jeg vet var galt og som jeg angrer på den dag i dag.. men er ikke det som er tingen.. en venninne av meg skal gifte seg nå i sommer med en mann... denne mannen er broren til konen til han jeg hadde et "forhold" til... ettersom jeg den gang var dum og ikke hadde nok i hodet til å skjønne at det jeg holdt på med den gang var dumt, kommer konsekvenser nå i ettertid... jeg har fått beskjed på at jeg ikke er velkommen i brylløpet til min venninne pga den feilen jeg gjorde for mangen år siden... hennes kommende mann sier at dersom jeg kommer i brylløpet blir det ikke noe brylløp... jeg føler at det er grådig dårlig gjort... alle kan gjøre feil.... men at jeg skal bli straffet så mangen år etter at det er skjedd syntes jeg er urettferdig... alle kan gjøre feil og alle kan forandre seg... burde man ikke få en sjangse til å vise det??? dessuten var det denne gifte mannen som oppsøkte meg den gangen og tok insjenativ til alt som skjedde.. jeg godtok selvsagt at det skjedde noe jeg aldri skulle gjort.... men hadde jeg bare kunne skrudd tilbake tiden skulle jeg gjort det anderledes.... men føler meg litt sviktet av venninnen min nå.. er dette egoistisk av meg???
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Ja, jeg synes det er egoistisk! Du må tenke på hvem som er viktige i dette bryllupet. Du vil som gjest være en biperson, brudgommen er hovedperson. Hvis han har grunn til å ikke ville be det (og det synes jeg han har god grunn til!), så må det være greit. Dette er ikke anledningen for deg til å vise at du har forandret deg!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Ja, det er egoistisk av deg. Du bør selvfølgelig få sjansen til å bygge opp et godt forhold til din venninne og hennes mann igjen, men ingen har krav på å bli invitert i et bryllup! Dit kommer jo mannen og kona og alle involverte, som tross alt er nærmere brudeparet enn deg. Det er brudeparets dag, og jeg synes det må være helt greit at de setter opp sin gjesteliste for å unngå konfrontasjoner og gamle spøkelser. Vis forståelse for deres valg og hold deg unna, og plei kontakten med din venninne på andre måter. Tenk at nå er det du som må være en god venninne, ikke bare henne. Hun skal gifte seg, det er det viktigste for henne nå, det må du støtte henne i, så støtter hun deg i noe som er viktig for deg senere.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 ja synes faktisk du er litt egoistisk.. det er jo faktisk deres bryllup og de som skal kose seg, og vil gjerne unngå evt situasjoner som kan oppstå pga det som har skjedd i fortiden, uansett hvor lenge det er siden. jeg forstår venninda di godt men skjønner det er tungt at du ikke får komme.. men prøv å sett deg i hennes situasjon.. denne mannen som du hadde et forhold til er slik jeg forstår det faktisk hennes kommende svoger? så selv om det var han som oppsøkte deg, så endte det fortsatt i et forhold, og han er tross alt broren til hennes kommende ektemann.. blod er tykkere enn vann..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Skjønner deg jeg. Synes du ikke er egoistisk. Det burde jo egentlig vært den gifte mannen som burde ha stoppet forholdet det var jo ikke du som var gift. Det var selvfølgelig ikke riktig av deg uansett, men det var ikke du som var opptatt. Men det er nok fordi det er så lett å skylde på andre enn å innrømme at man har tatt feil.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 HI her.. jeg har kjent henne mye lengre enn han.. og hun ønsker og vil at jeg skal komme, men får ikke lov av sin kommende mann... men men... syntes bare det er kjempe trist.... jeg har gjort en stor brøler.. og ja det var dumt av meg.. men det er mangen år siden... hvor lenge skal jeg straffes.. føler ikke jeg kan komme på besøk der lengre.. ettersom jeg er så sterkt misslikt av hennes mann... føler det ødelegger mye av vennskapet... for jeg vil ikke trenge meg på til noen der jeg er så misslikt og uøsket.. syntes bare det er kjempe sårt..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Skjønner at det er sårt. Men ikke tenk at du blir straffet. Tenk at det er vanskelig, og dere må finne en løsning sammen. Det er ikke så uvanlig at vennskap blir skadelidende av at en venninne finner seg en mann som ikke går så godt sammen med den andre venninna. Omstendighetene rundt deres forhold er litt uvanlige, må jeg jo si, men mange opplever liknende ting. Og da må dere forholde dere til situasjonen her og nå, ikke skylde for mye på fortiden. Må du besøke dem så mye? Kanskje dere heller skal finne på noe ute sammen? Uansett er det ikke uvanlig at man får mindre tid til venninner når man driver og gifter seg, så la henne få litt tid. Vær den gode venninna her, ikke en belastning for venninna di som prøver å lage seg et liv med denne mannen!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Han er inngiftet og dermed familie, det er ikke du. Jeg synes du bør ta kampen for å bli akseptert ved andre anledninger, ikke i bryllupet deres! Tror uansett ikke at du blir akseptert ved å trenge deg på, her bør du være ydmyk og ta ting rolig for å vise at du skjønner at du gjorde noe galt og at du har forandret deg.
maria isabell Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 skal mannen til vennina di nekte henne å innvitere deg i bryllupet? ville ikke hatt en mann som hadde nektet meg å innvitere vennina mi...
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 Syns ikke det er egoistisk å føle som du gjør, men du må nesten bare akseptere deres avgjørelse at slik blir det. Hvis jeg setter meg inn i hans situasjon kan jeg jo på en måte forstå det også... Dersom det hadde vært min søster, hadde jeg jo vært veldig "beskyttende" kjenner jeg meg selv rett... Du får heller prøve å bygge opp ny tillit etter bryllupet. Mannen til din venninne må etterhvert godta at du er en del av "pakka" han nå får, så han må også jobbe litt med seg selv.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 Kjenner at jeg blir små irritert her jeg... Jeg synes overhodet ikke at du er egoistisk..!! Jeg synes denne brudgommen gjør en latterlig figur.. Jeg har ikke noe problem med og forstå at man vil unngå scener. Men jeg har selv blitt bedratt av tidligere samboer, jeg har aldrig hatt et forhold til en opptatt man, jeg mener at selfølgelig bør du holde deg unna en mann som er gift.. MEN det er faktisk mannen som har giftet seg!! Det er han som har gitt et løfte til en annen kvinne og det er han som bryter dette løftet! Det var da virkelig ikke du som var i et forhold til denne kvinnen, og det er ikke du som har vært utro. I teorien kan du faktisk ikke klandres, det er ikke ditt ansvar og passe på andres moral og som sagt, det er jo faktisk ikke du som har vært utro elle brutt noen løfter, så lenge du er singel kan du pule hvem du vil og jeg synes faktisk ikke ditt ansvar strekker seg lenger en det.
Nibba FØDEKLAR :-) Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 ..så lenge du er singel kan du pule hvem du vil??? Berre eg som blir litt matt av å høyre sånt? Men uansett, til HI, eg skjønar at du er lei deg - men eg skjønar også veldig godt brudgommen som vil at søstra skal kunne kose seg i hans bryllup - utan at den tidlegare elskerinna til mannen hennar skal dukke opp... Er jo ikkje kjekt om det skulle oppstå ubehagelige situasjonar, sånt ville vere med på å ødelegge stemninga på den store dagen. Og det er brudeparet sin dag, veldig synd om sånne ting skulle vere med på å forringe opplevelsen. Sjølvsagt synd for deg og venninna di at det blir slik, men der må du nok sikkert berre ha forståing for korleis brudgommen føler det. han såg sikkert på nært hold kor vondt søstra hans hadde det etter utroskapen, så det er jo ikkje så unaturleg at han vil holde deg borte... Håpar uansett at du får behalde eit godt forhold til venninna di også etter dette!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 HEI HI HER.. jeg aksepterer deres avgjørelse og har ikke tenkt å lage noen scener av det... men syntes bare det er litt sårt og ødeligger litt av vennskapet... det er så mangen år siden dette skjedde og jeg er selv i fast forhold nå og venter små om en liten mnd.... skjønner liksom ikke helt hva han er redd for... jeg har vokst på mine feil og ser selvsagt dummheten i det som er gjort.. men hvor lenge skal jeg straffes på denne feilen.??? hun som er gift med denne mannen jeg hadde et forhold til vet ikke noen ting om meg.. og jeg vet at jeg ikke er det siste hennes mann kommer til å ha et "forhold" til... og ikke den første som har hatt det heller.. dette vet nok kommenede mannen til min venninne.. så hvorfor skal han ha et slik hat til meg?? hvorfor ikke heller se hva denne mannen gjør mot søsteren hans.. at det er han som er egentlig det store problemet... men jeg har ønsket dem lykke til og sier at min venninne ikke skal tenke på at jeg ikke blir invitert.. sa til henne at det var deres dag og det skulle være en uforglemmelig og lykkelig dag.. men innerst inne føler jeg meg veldig såret.. å jeg kommer nok ikke til å besøke henne så lenge hennes kommende mann har et slikt syn på meg.. vil ikke besøke noen der jeg vet an ene parten ser på meg med forrakt og mener jeg er uønsket...
*sutrikus-trassaldrius* Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 Du er kjempe ego og burde skjønne at blod er tykkere enn vann..Hadde ikke ville hatt deg der jeg heller Ja dere var begge med på det men det unnskylder ingen av dere!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 jeg kan ikke annet enn å LE! Så vidt jeg skjønner var det HAN som var utro. IKKE du. Det er han so har driti seg ut. Så at dei nekter deg å komme i brylløp synest jeg er helt på trynet! De får det jo til å virke som om det er du som har gjort noe gale. selvsagt er det ikke bra og ha et forhold til en gift mann, men ærlig talt. det var jo han som var gift. ikke du! hvor sprengt går det ann å bli i hodet? jeg synest ikke du er egoistisk i det heletatt!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 It takes two sier nå jeg... Nå er det han som har gjort den største brøleren, som tross alt var en gift mann!! Voksne mennekser burde kunne omgås og la fortid være fortid.
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #17 Skrevet 18. mars 2008 Faktisk litt enig. Altså han er broren til en kvinne som har blitt såret på aller verst tenkelige vis. Av bla deg. Hadde nok ikke forventet invitasjon, nei. Men til en løsning: du burde jo gjerne rett og slett be om unnskyldning. Gå til hans søster og be om unnskyldning og rekk frem en hånd i håp om at det kan gjøre det lettere for dere i fremtiden. Forklar som du gjorde i hovedinnlegget, du var ung og dum og beklager på det sterkeste.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 Til nibba: du må gjerne reagere og det var nok litt satt på spissen.. Men: Skal du holde alle verdens kvinner ansvarlig for om mannen din er trofast?? Er det ikke han som har forpliktet seg ovenfor deg? Jeg har som sagt aldrig selv hatt noe forhold til en gift mann ,men ja! Jeg mener faktisk at så lenge du er singel står du kun til ansvar for deg selv!! Jeg ser det ikke som min selvpålagte plikt og være moralens vokter for alle andre, jeg var selv såret da jeg ble bedratt, men det er faktisk eksen min som bedro meg.. ikke en vilt fremmed kvinne som aldri har lovet meg troskap. Hun var singel og i sinn fulle rett til og gå til sengs med den som måtte passe henne, det var IKKE eksen min. Selfølgelig kan man duskutere det moralske i og gå til sengs med en gift mann, om man selv er singel eller ikke. Nettop av moralske prinsipper og hensyn har jeg selv aldrig gjort det. Men nå går ikke jeg rundt og mener at alle andre skal følge mine prinsipper.. Derfor sier jeg at teknisk sett er faktisk ikke HI ansvarlig, på samme måte som jeg ikke anser alle andre kvinner for og være ansvarlig for min lykke og min manns troskap! Det er faktisk den som har valgt et monogamt forhold som er pliktig og være trofast mot sin partner, ikke alle andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå