Alle gode ting er tre + en til Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Jeg sitter her og håper på en julebaby, IKM 24. mars. Hvorfor er det flere som absolutt ikke ønsker det???
♥lurelure♥ Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Fordi barnet blir mindre modent enn mange andre i klassen? Eneste jeg kommer på. Vi har fått juleferie neste år og det er 6 år siden sist. Hvis jeg har termin kan vi ikke fly hjem og da kan det bli 6 år til neste gang... Altså bli 12 år mellom julefeiringene hjemme med min familie. Dessuten har vi baby på 4,5 mnd så det haster ikke - har jo nok å henge fingrene i her hjemme.
Cillepille Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Jeg kan snu det rundt og jeg sier ikke nei til julebebis;-) hvis det klaffer denne pp vil jeg få termin rundt 23 desember he he. har ei jente fra før født i desember og det har gått helt supert med skole og alt, hun er 10 år nå da.
maria isabell Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 uansett når babyen kommer,vær glad for graviditeten:)
leia81 venter gull nr3 Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 der er jeg helt enig med deg maria isabell!!! uansett når ungen din er født om det er januar eller desember blir man like glad i den....
Live har fått prinsen sin:) Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Hei:) Vi tenkte det sånn at om vi kan unngå det,så synes vi det er best. Men dette er egentlig mest for barnet sin del,med tanke på å være minst og fylle så sent på året. Men om det skulle skje,så er det selvfølgelig veldig velkomment:) er jo egentlig ikke så lett å kontrollere,men venter litt til før vi prøver, har ei som er født i september og det synes jeg var på grensen! I tillegg var det helt grusomt å være såååå gravid om sommeren, det gjør jeg aldri igjen!!
♥lurelure♥ Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Maria Isabell: Hvorfor har du alltid slik ovenfra og ned holdning til andre her inne? På de trådene jeg har vært så retter du alltid pekefinger. Synte det er unødvendig - husk ikke alle trenger å tenke som deg - da hadde verden vært kjedelig da:)
Lotta med novembergutt Skrevet 18. mars 2008 #8 Skrevet 18. mars 2008 Når det gjelder umodenhet synes jeg ikke dere skal være bekymret. Jeg har jobbet i skolen i mange år, og det er helt andre faktorer enn alder som spiller inn når det kommer til modenhet og skoleprestasjoner. I barnehagen derimot kan man klart merke forskjell på et januar-barn og et desember-barn, men der spiller det ikke noen stor rolle uansett.. Det jeg tenkte mest på var at det virket koseligere å få et vårbarn, med tanke på tiden du kan tilbringe ute når babyen er nyfødt. Er ikke like fristende å være flere timer ute med minusgrader. Men jeg valgte å legge alle disse tankene til side, og er nå gravid med termin i begynnelsen av november Så får jeg heller prøve å time på et vårbarn neste gang
Chezka Skrevet 18. mars 2008 #9 Skrevet 18. mars 2008 Tja, jeg tenker at jeg helst ikke vil ha julebaby fordi jeg er julemenneske og vil ikke ha fødsel eller helt nyfødt like omkring jul. Da vil jeg konsentrere meg om juleforberedelser :-) Jeg har et par venninner der ei er født julaften og den andre 2. juledag, og de sier at det var kjempekjipt å ha bursdag i jula. De fikk færre gaver, folk kjøpte istedet en litt større julegave, eller så fikk de ingenting fordi de fikk jo julegaver. Og så ble det aldri skikkelig bursdagsselskap fordi folk flest var opptatte med julefeiering. Men når det er sagt så tror jeg at jeg ikke ville ha stoppet prøvingen i mars bare av redsel for julebaby :-) Spesielt hvis man har prøvd en stund, så vil man nok være overlykkelig for en liten spire uansett når den måtte komme!
maria isabell Skrevet 18. mars 2008 #10 Skrevet 18. mars 2008 kjære beredt:) ovenfra og ned holdning til andre?? det har nå så absolutt ikke vert meningen,men kan ikke folk si hva de mener da? har meninger eg som alle andre...var i fast forhold mangen år uten å bruke bskyttelse,var sikker på at eg ikke kunne bli gravid,overraskelsen var stor når graviditeten kom mens eg faktisk brukte beskyttelse...derfor mener eg at en skal være glad uansett når en blir gravid:) helt enig i at det er flott folk tenker ulikt:) kommer ungen i december får en bare gjøre det beste ut av det og huske på å gi to pressanger en bursdagspressang og en julepressang...og være flink å lære ungen sin mye,slik at den ikke henger etter når den begynner på skolen:) ser på profilen din at du ønsker to tette også det ønsket vi også har en jente på 13mnd oge r16 uker på vei med nr 2:) savner å være her inne på bli gravid,stemmningen var så god her inne,titter innom av og til:)
maria isabell Skrevet 18. mars 2008 #11 Skrevet 18. mars 2008 til beredt:) men på hva tråder har eg rettet en pekefinger? mener iallefall det bare godt...ser babyen din er 4,5 mnd,kan det være at eg har advart deg om å bli gravid igjen så fort? i så tilfelle vil eg forklare meg..har advart alle om dette..fikk vite hinn dagen hvor farlig det kunne være og kunne ønske noen ville fortalt meg dette..vi begynnte å prøve 3 mnd etter fødselen,visste ikke at dette vart frarådet på det sterkeste....kunne ønske eg hadde visst det og er så lettet for at det tok 7 mnd før vi vart gravid...blir en gravid innen 6mnd har en 40 prosent større sjangse for prematur føddsel...unner ingen å måtte oppleve å føde i uke 28 eller noe lignende...huff...blir en gravid innen et år er det også økt fare for prematur,men ikke så mye som innen 6 mnd:) kan det være dette du tenker på? vil bare få sagt igjen at det bare er godt ment og ellers sier eg meningen min;)
♥lurelure♥ Skrevet 18. mars 2008 #12 Skrevet 18. mars 2008 Da beklager jeg, ja, var nok det jeg tenkte på. Mente vel egentlig at de fleste blir jo glade for graviditeten uansett (er gjerne ikke logget inn på bligravid for ingen grunn) og at det ikke var snakk om at man blir mindre glad i babyen sin fordi den er født i desember. Det var jo bare snakk om å hoppe over en pp for å unngå å ligge på sykehus på julaften. Og godt du sier meningen din da:) Ser nå at jeg formulerte meg litt dårlig, det beklager jeg.
maria isabell Skrevet 18. mars 2008 #13 Skrevet 18. mars 2008 det var bra,orker ikke krangle..syntes stemmninga er så god her..men en gang en kommer inn på trimesterene har alle tusen hormoner og krangler om absolutt alt...huff...syntes det er en flott tanke å ville ha to så tett..veldig koselig for ungene,vi tenkte jo akkurat det samme selv:) bare så dummt at de ikke blir annbefalt i forhold til neste graviditet og tidlig fødsel og slikt tull:( men går alt bra og det er jo størst sjangse for det,da er det jo perfekt..ungene får jo så stor glede av hverandre...håper denne babyen holder seg inne til langt over 30 uker...kunne ønske det hadde vert 12 mnd imellom,da hadde det vert mere sikkert...er bare litt bekymret,men det går nok bra:) når dere blir gravid med nr 2 trenger dere søskenvogn? eg aner ikke hva vi skal kjøpe,lurer litt på ted og phil e3 eller ka den heter,men syntes det er så vanskelig..har du begynt å se på?
maria isabell Skrevet 18. mars 2008 #14 Skrevet 18. mars 2008 min kjære har bursdag 22 dec..ikke så gøy,nei,men kjøper alltid to gaver og to kort:) føde rundt julafta, fælt,men en blir jo glad uansett da:) babyen vår kommer i midten av sept..vi lurer litt på å begynne med julehandelen i sommer:) en vet jo aldri hvordan en blir før og etter en fødsel:)
♥lurelure♥ Skrevet 18. mars 2008 #15 Skrevet 18. mars 2008 Har så vidt begynt å tenke på vogn (mensen var skikkelig forsinket sikkert grunnet ammingen) og da var jo apoteket neste... Men det var falsk alarm. Må ihvertfall komme oss inn døra med den... hehe. Må ikke være for bred... Skal kikke litt på nettet i løpet av dagen tenker jeg - nå har vi jo det meste fra før (særlig om det blir samme kjønn) så da kan vi jo bruke litt penger på ny vogn:)
maria isabell Skrevet 18. mars 2008 #16 Skrevet 18. mars 2008 har alltid likt søsken vogner:) de som har to tette eller tvilliner er heldige:) men de er nok tunge å kjøre på to babyer og dobbelt så stor vogn..hadde hypermessig sist gang,har hypermessig denne gange også men er mye betre enn sist..merker musklene ikke er helt slik de var en gang:) så skal se etter den letteste vogna:) med bremse:) se på ted og phil sin e3:) trur det var det den hette..likte den godt,men er usikker:) vil jo ha den beste vogna til gullene:) gutt eller jente du har? praktisk viss det blir samme kjønn da trenegr du bare bilsete,søskenvogn,kommode og bleier:) litt dummt at en ikke har unnskyldning til å kjøpe mere,elsker å handle til jenta mi:) men kan jo ikke handle ufornuftig..vi har kjøpt hus og ønsker mangen små barn og eg skal studere:) ka gjør du på da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå