Gå til innhold

Rehabiliteringspenger - reise til utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I brevet jeg fikk der det stod at søknaden min om rehab.penger var innvilget stod det at jeg måtte melde fra om jeg reiste til utlandet. Hva skjer egentlig hvis jeg reiser til utlandet? Mister jeg pengene i perioden jeg er i utlandet, mister jeg dem for godt eller skjer det ingen ting? Må man melde fra hvis man f.eks. skal på dagstur til Sverige? Hva med en eller to overnattinger? Er det noen nedre grense på antall dager? Synes det var litt kryptisk, og orker ikke sitte i telefonkø hos NAV i timevis heller, bare fordi jeg lurer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Kan svare jeg! Har selv reist til utlandet i 3 uker uten at det ble trekt noe av rehabpenger, men da må det være 0 sjanse for at sykdommen kan blir forverret ellers får du ikke tillatelse for og reise! Legen din må også sende inn bekreftelse på at det er ok at du reiser utenlands, finner nav at du har foretatt reise uten deres velsignelse kan det bli trekk på senere utbetalt rehabpenger , evnt at bu må tilbakebetale pengene.

For noen dager i Sverige, Finland etc trenger du ikke legeerklæring eller tillatelse fra nav, men det er snakk om lengre utenlandsturer. Spør ellers bare om det er noe mer du lurer på, for min del var det ikke snakk om og stå i kø for ryggoperasjon ellers hadde jeg aldri fått tillatelse og reist ut av landet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...