Sabii2 Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 noen som har prøvd noen oljer eller kremer som kan hjelpe å forebygge strekkmerker? litt iallefall..? takker for tips og råd
Mamma til snart 4 Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 ingenting hjelper dessverre, for ingen kremer eller oljer når i det hud laget som sprekker, men de bruker kremer for å lindre kløen, vist de klør i det hele tatt da. .
To tette + snart ei med flette Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Var naiv og dum da jeg gikk med førstemann og brukte MASSE penger på bl.a. en krem fra Vichy (eller hvordan det skrives) som skulle være spesielt utviklet og dokumentert effektiv mot strekkmerker.... HAHAHA!! Bare tull alt sammen! Det eneste som kanskje kan hjelpe er å spise mye mat som er bra for huden, E vitamin er vel bra tror jeg.
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Hei! Det sies at det ikke hjelper å smøre, men jeg gjordet det (for å kunne si til meg selv at jeg gjorde det jeg kunne for å unngå d ). Jeg smørte med E-vitamin butter fra Body Shop, og Cocoa Butter fra Body Shop (smørte HELE magen, rygg, rumpe.. over hele området) hver kveld. Så spiste jeg tran (innbillte meg at det var "innvendig smøring"). Så skrubbet jeg magen da jeg dusjet (for å få opp blodsirukalsjonen), og smørte på babyolje på våt hud etter dusjen. Jeg har strekkmerker på STORE deler av lårene mine etter ungdomstiden min der jeg la på meg mye fort. Derfor gjorde jeg dette når jeg var gravid. Jeg fikk ingen strekkmerker på magen! -Lykke til!!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 fikk heller ingen på magen og smurte meg med cocoa butter fra body shop også. Det er jo sikkert bare tilfeldig, men det er jo uansett deilig å smøre inn den jævlig stramme gravidmagen da så det gjør jo ikke noe å forsøke.
Liten Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 har strekkmerker på lårene fra tenårene, smurte ikke, men fikk ingen på magen etter to svangerskap. det henger nok ikke sammen, alltid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå