:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 jeg innser at jeg ikke liker varme og derfor er det i grunn tøysete og dra til syden og de fleste "kalde" steder kan man jo kjøre til. derfor tenkte jeg kansje og kjøpe en campingvogn og reise nedover i de feriene som jeg har småen (det vil si alle... hehe) men har dere noen gode/dårlige erfaringer med dette?
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 Når broren min ble født reiste vi 4 stykker på tur i 3 uker, og det var helt supert! Anbefaller det på det varmeste Spesielt hadde vi det kjempe gøy i lillehammer Jeg var 8 år når dette forgikk da,,,
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2008 hehe.. en 8 åring sitt syn på campingtur er i grunn bra, for småen blir jo 8 en gang... hahha nei da, men det lover jo bra at den ene som har noe og si om campinturer syns det var en fin tur da :-)
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Hehe... Ikke sant... Nei du, det var helt topp altså Vi reiste fra sørlandet og opp til trondheim og hjem igjen... Jeg tror min mor sitter igjen med et litt annet inntrykk da, men hun er av typen som liker sol og varme best... Det hører også med til historien at mamma og pappa er skilt den dag idag, og ingen av dem har vært på camping-tur siden!
lenej :o) Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 min kjære kjøpte seg campingvogn da han skulle begynne på vgs, etter militæret. for han giddet ikke betale på en hybel.. så da eg møtte han det året, så bodde han i campingvogn! ååå... har mange gode minner derfra. har vogna enda, å den blir mye brukt!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2008 heheh.. men jeg reiser jo alene så jeg har ihvert fall ingen andre og skylde på en meg selv. og like greit er det kansje.. hehe. (om ikke det blir med en alenemor eller to da. hender jo det også) rart det ikke var fler her som hadde noe og si om dette.. tenk så deilig og bare kunne dra av gårde i tide og utide... hihi
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Vi har campingvogn, men vi har den på fast plass. Men det er supert! Alltid unger på campingplassene, masse hjelpsomme folk, koselige utekvelder og kos. Supert, supert, supert
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Ikke sant Kunne tenkt med camping-bil jeg da:) Må jo være helt topp!
anonym dib'er Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Jeg lurer også litt på hvordan det er å ha campingvogn... Går det greit å "villcampe"? Altså ikke campe på campingplass, men finne seg en liten lomme langs veien (uten camping forbudt skilt) og overnatte der? - Eller blir det masse sure mennesker som kommer, grunneiere og slikt? Noen som vet?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. mars 2008 jeg så på campingbiler først, men jeg tenkte at sansynligheten for at det var masse som kunne bli ødelagt på en bil kontra en vogn var stor. speseilt siden budsjettet mitt ikke er på en milion.. hehe
lenej :o) Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 vi er rasteplass-campere da.. går helt fint gøy å være på campingtur gleder meg til sommern da!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. mars 2008 hvordan gjør dere det med sånn fast plass? kan man ta med vogna og sette den der igjen? hvor mye koster det i året? sitter alle sammen på kveldene? eller er det typisk norge og alle holder seg for seg selv?
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Finnes jo mange rasteplasser der det går an å stå. Vet ikke hvor mange som reagerer, men det er sikkert noen som ikke liker det. Er jo noen som forsøpler og ikke tar med seg rotet sitt, og da forstår jeg man blir sure. Men vil anbefale å legge seg inn på plasser, for da har man litt fasiliteter og. Som dusj, rent vann, dotømmested, oppvaskmuligheter, vaskemaskin osv
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Vi har en fast plass, vogna står der året rundt. Vi har så stor vogn at vi ikke har bil til å fra den, så for oss er den hytte, hehe. Så vi har bygget den inn med terasse. Hos oss koster det 5000 i året, men det er drit-billig. Ikke vanlig at det er så billig. Og så betaler vi strøm i tillegg. Vi har mye kontakt med naboene, det blir ofte sånn at vi tar med oss en kopp kaffe eller noe annet og setter oss sammen. Eller rundt et bål. Eller vi velger å sitte for oss selv. Sjelden vi sitter inne i vogna hos andre, blir stort sett ute.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 17. mars 2008 #15 Skrevet 17. mars 2008 Vi har hatt campingvogn i alle år, fra min søster ble født. Min eldste. Og hun er 30år. Min første campingtur var da jeg var.. hmm.. 9-10mnd tror jeg. Husker alle turene som positive. Hva er negativt med campingturer? Det er jo morsomt!! =) Familien er samlet, man har det morro. Det koster ikke så mye som å leie hotell (joa, å kjøpe en campingvogn, men det er en engangssum ifh til å leie feriehus f.eks). Utrolig hyggelig ting å gjøre md familien, uansett hvor mange man er! =) Vi har alltid reist til Danmark, til København. Ellers har vi noen sommere vært i Sverige, Telemark og Namsos. De beste sommerne var uteb tvil i Danmark. Selv om det var lange bilturer.. Så hadde vi det alltid fint! Vi reiste tidlig på morgenen og ankom på kvelden. Det gjorde alltid vi og fikk da sovet ut på campingplassen. Akkurat det syns jeg var fantastisk. Å ikke ha 2dager å kjøre på. Men så er jeg lik faren min også hehe
Lille Ollebolle Skrevet 17. mars 2008 #16 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har også bare positive ting å si om campingvogn-turer! Det står høyt på ønskelisten vår nå... Har lånt svigers vogn tidligere, men nå er den litt liten. Vi reiste faktisk på tur i campingvogn da minstemann var bare 14 dager gml :-) Helt supert!
anonym dib'er Skrevet 17. mars 2008 #17 Skrevet 17. mars 2008 Går det fint, så bra! Vi tenker på å kjøpe campingvogn, men har kke lyst til å bo tett innpå andre i ferien, vi bor i blokk til vanlig, og har liksom lyst på litt mer luft rundt oss - derfor vi tenker på å kjøpe campingvogn... Har dere aldri møtt noen som har blitt sure? Camper dere langs hovedveier eller går det greit å finne små grusveier med "lommer" der det går an å campe, slik at man kommer litt ut i naturen, og barna ikke blir påkjørt når de stikker nesa ut? Hva slags vogn har dere - og er dere fornøyde? Vi tenker oss egentlig en ganske liten en, for at den skal være lett å kjøre med og parkere, i og med at vi ikke har tenkt å være på campingplass. Vet ikke hvor mye størrelsen betyr???
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #18 Skrevet 17. mars 2008 Mannen min er oppvokst med sommerferie i campingbil og synes det var helt fantastisk! (høres iallefall sånn ut når han forteller) Men jeg tror jeg også ville anbefale campingbil fremfor vogn, litt enklere med fremkommeligheten og slikt. Men iallefall, campingferie skal være helt topp,ihht gubben;)
Mille** Skrevet 17. mars 2008 #19 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er oppvokst med campingvognferier, og syns det var supert. Kjøpte selv campingvogn i fjor, og snuppa som da nærmet seg 2 år koste seg myyye mer på campingferien i fjor enn på sydenturen 2 mnd tidligere. )
My little girl_ Skrevet 17. mars 2008 #20 Skrevet 17. mars 2008 Camping er helt knall, kjempe koselig!
Sjokoladekaka Skrevet 17. mars 2008 #21 Skrevet 17. mars 2008 Eg har vokst opp med campingvognferie:) Det er stor stas for ungar, og trur dei voksne også kosa seg:) Eg har sverga til stort telt med mine ungar, fordi det kjennes som det lett kan bli stress aleine med 2 ungar + vogna, som er uvant for meg:) Men vi har litt luxus i teltet, som TV, gode luftmadrasser og DYNE og pute:)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 17. mars 2008 #22 Skrevet 17. mars 2008 Jeg elsker camping ferie!!!!!! =) Vi har en gammel vogn nå, men skal prøve å selge den i år, siden pia vår bare er 2 månder, og vi nok ikke kommer til å bruke den i år/neste år. Også kommer vi nok til å kjøpe en ny en, gjerne brukt om et par år, når hun får utbytte av å dra på ferieturer sånn som til hunderfossen, bø i telemark, osv osv. Som jeg gleder meg!!!!!!!!!!! =) Et tips, kjøp en brukt en, ikke alt for dyr først.. Dumt om du finner ut at dette ikke er noe for dere, også sitter du der med en dyr vogn du kansje ikke får solgt med det første.. En super campingplass er Osja camping i Sverige. Kjempe fin sandstand, lekeplass, badebasseng, bowling, kro, butikk på området, og ikke langt unna ligger en super dyrepark med ville dyr. Anbefales!!
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #23 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er oppvokst med bobil og hytteferier Husker det bare som helt topp! Dro dit vi ville, planla lite, stadig nye steder (eller land) med spennende "utfordringer (lekeplasser, mat, butikker, lekeland osv) Det eneste minuset er vell to søsken, trang plass og en god del krangling. Særlig når vi kjørte eller hadde dårlig vær til å gå ut i Nå er jeg "voksen" -eller eldre- og har kjøpt vogn selv. Den har vi stående på fast plass på camping. Med platting, fortelt og "egen grill". Der er vi de fleste helgene vi har fri gjennom sommeren. Helt herlige avbrekk! Så drar vi den enkelt bare med oss på tur For et par år siden kjørte vi -øh- maaaange mil (";) Jeg er også glad i syden-livet. Men camping er topp. Særlig når en har barn Selv har jeg ikke kjørt den. Har en ganske stor en vi da. Meen, mannen som vanligvis kjører vogntog glemte at han hadde den på slep en gang. *hihi* Suste inn på en trang beninstasjon.... Det var litt lite smart kanskje. (Gjekk bra da) Ble bare en del banning.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå