vi3blir4 Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Har litt vondt på høyre side av livmoren, er også vondt å ta bort i området. Har ikke opplevd dette før, er det noen som vet hva det kan være? Hadde el for 5 dager siden.
Tuttelure Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 er d f.eks vondt når du tisser? dette kjente jeg også.. det varte en ukes tid.. var hos gyn tilfeldigvis rett før ikm. da så han en corpus luteum cyste.. som var helt normalt sa han. sa at det jeg hadde kjent var nok pga denne. han kunne ikke si om jeg var gravid eller ikke.. ettersom det var før ikm. det viste seg at jeg var gravid:) innbiller meg at denne cysten var der pga at ett egg hadde blitt befrukta og ga næring den første tiden: )
vi3blir4 Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2008 er ikke vondt når jeg tisser nei. Virker som om jeg er litt hoven på området der det gjør vondt også. Det er ikke sånn veldig vondt, bare litt småvondt når jeg tar bort i. Mer ubehagelig kanskje.
Miniogmy Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 er det som mensverk, eller er det kniping? har du noe smerter i skuldern?
vi3blir4 Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2008 er ikke som mensverk nei, og har heller ikke noe smerter i skuldern. Er ikke så flink å forklare, men er mer på en måte som en slags svak stikking eller hva jeg skal kalle det, og er litt vondt når jeg tar på. :-/
vi3blir4 Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. mars 2008 vet ikke om jeg er gravid enda, er 5 dager over el nå. Spurte bare på 1.tri. for at jeg tenkte at dere her inne kanskje har erfaringer om dette?
Kaosmamma' n Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Dette er vel en lege rette vedkommende til å svare på, bestill time i morgen (hvis du føler at det er så vondt, at du ikke kan vente til du kan teste om du er gravid).
Miniogmy Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 jeg pleier å ha sånn vond når jeg har eggløsning jeg da.. men kan jo være egget som fester seg, for jeg har hørt om festesmerter, og er usikker på åssen og når det er..
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Det høres akkurat som hvordan jeg følte det da jeg hadde en cyste. Jeg har har hatt det to ganger som jeg vet om. Det var ikke veldig vondt, men det varierer visst fra person til person, -cyste til cyste. Jeg var også litt hoven der cysta var plassert, og kjente stikk der innimellom. I tillegg kjente jeg et svakt press der inne. På den tiden gikk jeg til en svangerskapsspesialist, og UL bekreftet at det var en væskefylt cyste. Første gang var den 4, 5 cm i diameter, og den andre gangen 3 cm. Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta antihistaminer og ibux for å krympe den (var ikke gravid da), og tre uker etterpå var de borte. Slike cyster er visst ganske vanlige, og stort sett ufarlige. Siden de produserer progesteron, og det er et fall i progesteronet som igangsetter mensen så ble den forsinket med en uke hos meg. (Jeg burde kanskje nevne at jeg bor i USA, og derfor kan kanskje praksisen være forskjellig fra i Norge.) Hvis dette plager deg burde du kanskje ta det opp med gynekologen din. -Håper det blir bedre snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå