Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #1 Skrevet 17. mars 2008 Uff er så plagsomt... føles som det er influensa på gang, men uten at det bryter ut noe.... hadde det i mitt forrige svangerskap også... merkelig.. kan det være mangel på noe?.. VELDIG takknemlig for svar )
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #2 Skrevet 17. mars 2008 jeg har ikke noen forklaring, men jeg har opplevd det samme.. jeg er førstegangs, så har ikke vært borti det før da.. men jeg får i perioder vondt i knærn og ankler, akkurat som voksesmerter, bare at det holder på hele dagen, helt fra kneet og ned.. samtidig er jeg masse urolig i bena om kveldene, skikkelig murringer, klarer ikke ligge i ro.. vet ikke hva det kommer av.. murringene er til å leve med, men de dagene hvor jeg får vondt inne i beinet på en måte, det er ganske plagsomt, blir veldig ubehagelig å stå osv.
Saltlakris Skrevet 17. mars 2008 #3 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er også plaget med dette, spesielt disse urolige beina på kvelden. Merkelige greier..
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Jeg sleit veldig med urolige bein sist. Har så vidt begynt å merke det igjen nå, om jeg sover lenge. Det er vel magnesium man mangler om man får urolige bein. Bananer skal hjelpe, men det syns jeg ikke det gjorde sist. Jeg ble skikkelig amper av å ha det sånn.
lana<3 Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Det kan være mangel på b6 vitaminer. Det kan være mangel på magnesium og mangel på kalsium eller det kan være mangel på mange ting, vi gravide tømmer lett vitaminlagrene våre pga den lille som trenger næring....jeg selv mangler hele tiden noe, er det ikke jern så er det kalsium er det ikke kalsium så er det magnesium.... Tar nå multivitaminer, ekstra b6, ekstra jern....avogtil er det greit å ta ekstra tilskudd utenom multivitaminene. Tar ikke ekstra kalsium fordi det vil svekke opptaket av jern.... Ellers tror jeg det beste er å finne matvarer som inneholder mye av disse vitaminene/mineralene er greit for dem som ikke vil ta så mye vitamintilskudd. matvarer med b6: Mest i kjøtt fra fugl og svin, lever og egg, fisk og kornvarer, banan Link om b6: http://www.apotek1.no/raadogtjenester/kosttilskudd/vitaminer/vitamin_b6 matvarer med magnesium: Grønne bladgrønnsaker, nøtter, ost, banan, fullkorn, advokado og skalldyr har alle mye magnesium. Link om Magnesium: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322886 Matvarer med Kalsium: melk og ost, men det finnes også kalsium i for eksempel fet småfisk og grønnsaker som brokkoli, bønner og kål. Likevel er opptaket av kalsium mest effektivt når det skjer fra meieriprodukter Link om Kalsium: http://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/calcium.php
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har mye urolige ben og sliter en del med leggkramper. Leddsmerter har jeg ikke, men hva mener du med murringer? OG hvor langt er du på vei?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå