Gå til innhold

Blir GAL av min nærmeste venninne!!(SYT OG KLAG!!;)...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli gal av venninna mi nå! Vi har kjent hverandre i snart 20 år og hengt sammen som erteris omtrent hele tiden. Nå er jeg 6 mnd på vei og hun 3 mnd, og jeg merker at vi har veldig forskjellig syn på det å gå gravid og det å få barn. Det skal nevnes at vi sender opptil flere sms om dagen, og prater generelt veldig mye sammen, men jeg merker at hvis jeg sier en ting,så sier hun det stikk motsatte. Enten for å "ikke gjøre likt som meg" eller kun for å provosere..Blir litt slitsomt i lengden kan man si..:/

Eks. jeg kjøpte vogn(emmaljunga kombivogn), og da skulle hun ha samme merke, bare i Edge da, som er mye dyrere. Ikke at jeg bryr meg, men fra hennes side var nok det nøye gjennomtenkt;)

I dag fikk jeg spørsmål om hva jeg smurte magen min med. Jeg svarte at jeg smurte med vanlig bodylotion, som jeg alltid har gjort forsåvit, og at strekkmerkene kom uansett hvis de kom..Da fikk jeg til svar at hun trodde ikke hun kom til å få strekkmerker uansett.Spurte da bare på "skoj" hvorfor hun stressa sånn med disse kremene da(ikke første gangen hun spør..hehe..)..

Uff, dette var et skikkelig syteinnlegg, men jeg måtte bare få det ut...

Bare å komme med noen gode råd hvis dere føler for det;)hehe..Jeg orker nemlig ikke drive å "småkrangle" med hu så veldig mye lenger...:(

Har nok annet å tenke på nå liksom;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

By the way, dere "anonyme" som bare må kritisere og slenge med leppa, kan få slippe å svare;)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Ignorer slike kommentarer, da går hun nok fort lei skal du se :-)

Du kan jo også si det til henne at det irriterer deg og spør henne om hun ikke kan gi seg med det. Siden dere er så close burde vel det kunne gå?

Skrevet

hehe..da blir det nok stille fra henne for en stund;) blir litt fort snurt denna dama skjønner du..;)

Skrevet

Hehe, skjønner akkurat hvordan du har det. Jeg har en slik "venninne" jeg også og jeg holdt på å bli tullete av henne.... MEN det gikk liksom ikke ann å prate med henne om det for hun nektet jo selvfølgelig og det er ikke lett å "anklage" henne for noe om du skjønner..... Jeg var faktisk på nippe til å kutte henne ut da jeg gikk gravid i mitt forrige svangerskap... hun ble for mye rett og slett!!!!!!

Også er vi jo litt mer sårbare og oppmerksom på ting og tang når en går gravid og det gjør jo ikke saken lettere...

Har egentlig ikke så mange råd å gi deg.... er ikke så lett å si noe til henne heller da hun blir snurt som du sier... det beste er vel å prøve med best evne å ignorere det hun sier å begynne å prate om noe annet hvis du kjenner det begynner å provosere deg.... og blir hun for plagsom ta en pause fra henne (da du sier dere har daglig kontakt, det kan jo bli litt for mye....)

Uansett lykke til :o) Vet hva du sliter med..... hihi....

Skrevet

ja noen gravide blir litt smårare ;) å hormonene går lettere i kok og da, så det kan jo hende at dette er ting du ikke har brydd deg om/lagt merke til tidligere på andre måter? har ei bestevenninne gjennom 20år jeg og, og en sjelden (veldig sjelden heldigvis) gang har det vært sånn mellom oss og (på kjærestehjørnet faktisk). men det roer seg som regel :)

ha litt ekstra tålmodighet nå på slutten, så kanskje det løser seg når dere har fått småttisene deres :) håper jo det da :)

Skrevet

Jeg har merket sånne ting før jeg ble gravid også, men blir nok litt mer "engasjert" nå;)hehe..er så slitsomt å prate med henne, for jeg vet aldri hva jeg kan si på en måte. Når hun spør meg om ting og jeg "anbefaler" det og det, sier jeg ikke det fordi jeg mener at det er det eneste riktige, men jeg tror hun oppfatter det sånn. Men da må hu bare la hver å spørre meg da, når det ender opp med at hun gjør det motsatte allikevel...:/

Hun er i den verste hormonperioden nå tror jeg..hehe..til og med dama på den lokale butikken hadde sett på hu at var "sint" i øynene da hu var å handla for noen dager siden;)hehe.. Så det er kanskje jeg som bør klappe den sinte katten med hårene en stund isteden;)hehe..

Skrevet

Ho-ho, ikke bry deg om henne selv om hun blir snurt:-) En venninne av meg er sånn ..."Hva! Spiser du salami??? Og feta? Står du slalom? Trener? Tenker du ikke på baby'n i det hele tatt??" Så nå venter jeg til etter fødselen med å prate med henne:-D Vel, ikke så ille, men jeg må holde litt avstand og tenke på meg selv. Er utrolg avslappa i forhold til denne graviditeten men man merker jo at man blir urolig når man hører hva andre sier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...